Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Z rychlostních komunikací dálnice?
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Hradecké noviny | Eva Veselá | 9. 2. 2004] [tisk]
Snaha o prosazení komunikace od Jaroměře k hranici s Polskem rovněž jako dálnice a ne rychlostní komunikace. Představitelé Královéhradeckého i Pardubického kraje jsou si vědomi toho, že k dalšímu rozvoji celého regionu je dokončení dálnice D11 nezbytné. Tato dálnice po dostavbě do Hradce Králové spojí východní Čechy nejen s hlavním městem, ale způsobem napojení na dálniční síť pravděpodobně také s jižní Evropou.
Mezinárodní sdružení
"Uvědomujeme si však, že i severním směrem není vše dořešeno. Dlouho prosazujeme myšlenku severojižního transevropského koridoru, což je vznik dálniční sítě procházející Královéhradeckým krajem a dále její napojení na evropskou dálniční síť i severním směrem," říká náměstek hradeckého hejtmana a gestor dopravy Jaroslav Vácha. Tato myšlenka vznikla před několika lety, ovšem stále naráží na zásadní problém, což je investiční schopnost Polské republiky budovat vlastní dálniční síť. Podle Jaroslava Váchy mají Poláci stanovené priority ve výstavbě dálnic a bohužel dálnice A 3 není pro ně prioritou. "V této věci nenacházíme dostatek vstřícnosti na straně polského ministerstva dopravy. Máme však velkou odezvu na straně polských vojvodství," řekl gestor dopravy. Zástupci Královéhradeckého kraje byli pozváni maršálkem Hornopomořanského vojvodství do Štětína k podpisu dohody o ustavení sdružení, které si klade za cíl prosazovat severojižní evropský koridor. Členy sdružení jsou tři polská vojvodství, jihošvédský region, Královéhradecký kraj a Slovensko.
Dálnice na obou stranách!
Změna charakteru rychlostní komunikace na dálnici od Jaroměře směrem na státní hranice je v podstatě obdobná s tím, co se děje v Polsku. Přestože byl již dán ze strany několika polských ministrů i předsedy vlády určitý příslib změny vládního usnesení k tomu, aby se rychlostní komunikace stala dálnicí, situace je stále nezměněná. "Navíc jsme byli polským ministerstvem informováni, že není mnoho nadějí, aby se v brzké době rychlostní komunikace na jejich straně změnila na dálnici. Došlo alespoň k dohodě, že stavba bude připravována a kapacitně dostatečně budována tak, aby z ní mohla v budoucnu dálnice vzniknout", vysvětluje ing. Vácha. Na obou stranách je tedy situace stejná, zřejmě se na sebe napojí dvě rychlostní komunikace. Představitelé našich i polských regionů jsou však přesvědčeni, že jim dá budoucnost za pravdu a silnice budou rozšířeny na dálnici.Česká republika je tranzitní křižovatkou střední Evropy a pokud ve východních Čechách jedna z dálnic skončí, hrozí zde dopravní kolaps.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu