Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Jde opravdu o rozvoj kraje?
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8 | Boleslavský deník | Miroslav Hudec | 11. 2. 2004] [tisk]
Ústecký místohejtman Foldyna, který patří k nemilosrdným prosazovatelům vedení dálnice přes zákonem chráněnou přírodu v CHKO České středohoří, zdůvodňoval vždy svůj postoj zájmem o hospodářský rozvoj Ústecka a o snížení vysoké nezaměstnanosti. Podle mého se mýlí. V naší malé a po roce 1992 ještě menší zemičce, kde je všude blízko (obrazně řečeno) dokonce i pěšky a kde dávno existuje hustá síť dopravních cest silničních i železničních, nikdy nebyl a ani do budoucna nebude hospodářský rozvoj přednostně závislý na budování nových komunikací. Nežijeme přece na americké prérii či na africké savaně, kde tisíc kilometrů pustinou od jednoho obydleného místa k druhému není žádná vzdálenost. Ale budiž, argumentuje-li pan místohejtman podle svého upřímného přesvědčení.
S údivem jsem proto sledoval jeho nedávné vystoupení v televizní reportáži, kde obhajoval záměr zrušit řadu prý ztrátových místních autobusových linek v Krušných horách. Absolutně nebral na vědomí argumenty zdejších starostů, zdůvodňujících potřebu zachování spojů mimo jiné právě vysokou nezaměstnaností (někde i přes 30 %), jež by tak ještě vzrostla. A co by se "ušetřilo" na veřejné dopravě, to by ani zčásti nepokrylo zvýšené výdaje na finanční podpory stovek lidí, kteří by pro nemožnost dopravit se do zaměstnání přišli o práci.
Jak je to tedy doopravdy s tou až na odiv vystavovanou starostí o hospodářský rozvoj a zaměstnanost (obdobné zdůvodňování je výstavby sporných labských jezů)? Změnil snad pan místohejtman náhle názor? Nebo v této věci žádný názor nemá, nikdy neměl a uvedený argument používá čistě účelově, jak se to zrovna hodí? Ale co je potom skutečným důvodem prosazování zrovna té pro přírodu a zdraví Ústečanů nejméně vhodné trasy D8? Je to jen jakási vrchnostenská zpupnost, uvažování typu, tak jsem se rozhodl, tak to bude a víc nechci slyšet? Nebo snad přece jen nějaké důvody k prosazování nevhodné trasy dálnice má, ale takové, že není radno, aby se je veřejnost dozvěděla?

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu