Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

“Pětatřicítka” vzbuzuje vášně
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | Noviny Chrudimska | mag | 11. 2. 2004] [tisk]
Rychlostní silnice R35 je znovu ve hře. Karty zamíchalo ministerstvo životního prostředí, upřednostňuje šetrnější jižní variantu. Pardubický kraj musí přesvědčit úředníky o výhodách severní trasy. Odborný posudek nahrává odpůrcům stavby silnice R35 v severovýchodní části kraje. Mostní konstrukce, profil terénu a odpor obcí zbrzdí propojení Čech s Moravou, tvrdí občanské iniciativy ze Svitavska. Ty prosazují jižní variantu. "Dokud není schválena konečná podoba územního plánu, tak se může pojetí změnit," objasňuje stav hejtman Roman Línek, sám zastánce severní trasy, kterou podpořilo i krajské zastupitelstvo.
Jih bojuje proti severu
Hejtmanova slova částečně uklidňují zjitřenou náladu na Svitavsku, kde přišli o prvního investora. Výsledek hlasování ve prospěch průmyslového severu ho odradil od stavby nové továrny. Svitavský starosta Václav Koukal potvrzuje, že dopravní spojení podstatně ovlivňuje výběr lokality pro výstavbu podniků. Ochrana životního prostředí a termín, kdy bude poklepán základní kámen, patří k prioritám krajských politiků. Hejtman doufá, že se nezopakuje historie dálnice D11, na jejíž dokončení čekají čtrnáct let. "Pokud během dvanáctiměsíčního zkoumání experti zjistí více plusů pro jižní variantu než minusů, tak rozhodně podpořím změnu usnesení zastupitelstva," vzkazuje hejtman, přestože je vnitřně přesvědčen, že severní varianta přinese kraji více "muziky". Svitavský starosta oponuje a opírá se o první expertizy. Navrhovaná trasa je podle něho delší, takže se dá předpokládat, že dopravci raději zvolí kratší a levnější spojení. "A kamiony opět zatíží naše území," obává se Koukal.
Hejtman tupí ostří
Línek se snaží otupit ostří. Dokazuje na příkladu vzdáleností Svitav od tzv. severní a České Třebové od jižní trasy, které jsou kratší než vzdálenost Pardubic od dálnice, že není důležité, kudy silnice povede, ale její existence. Severní trasa R35 vyjde na 22 miliard korun. Jižní úsek přijde o šest miliard levněji. Konečnou trasu rychlostní komunikace R35 ovlivní odborné posudky a ministerstvo životního prostředí. Průmyslníci věří, že prosadí severní trasu na úkor jižní.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu