Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Kamióny zahltí severočeské silnice
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Vodní doprava – Labe | Blesk | Karel Rouč | 12. 2. 2004] [tisk]
Na německé straně hranice připravují rekonstrukci železnice. Rozsáhlá oprava začne v roce 2006 na německé části železničního koridoru z Drážďan do Prahy. Na trati se podstatně omezí provoz. Severočeským silnicím tak hrozí záplava kamiónů. Dálnice D8 v té době ještě dokončena nebude a náklady nebude možné přesunout ani na nespolehlivé Labe. Trať mezi hranicí a Drážďany poškodily předloňské povodně. Zhruba třicetikilometrový úsek je podmáčený a musí se opravit. "V úvahu přicházejí dvě možnosti. Buď bude úsek zavřený devět měsíců zcela a tři a půl roku se bude jezdit jednokolejně, nebo bude jednokolejný provoz trvat pět a půl roku," poodhalil pozadí rekonstrukce Jiří Kolář, šéf ústeckého obchodně-provozního ředitelství Českých drah v Ústí nad Labem. Výluka se v každém případě projeví na objemu přepravovaného zboží mezi Českem a Německem a omezí provoz systému Ro-La na dopravu kamiónů po železnici. "Část zboží bychom mohli přepravit našimi plavidly, ale není jistota, že budeme moci plynule plout po Labi," poznamenal Miroslav Šefara z Československé plavby labské. O jezech na dolním Labi nebylo dosud rozhodnuto a v roce 2006 rozhodně stát nebudou. To platí i o dálnici D8 přes Krušné hory, jejíž výstavba se různými odklady stále protahuje.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu