Zablokují kraj kamiony? [plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Vodní doprava – Labe | Ústecký deník | afi | 16. 2. 2004] [tisk] Podle dopravců za dva roky hrozí Ústeckému kraji značný nárůst kamionové dopravy. Německé dráhy totiž v roce 2006 začnou opravovat koridor Drážďany-Praha a většina zboží se z železnice přesune na nákladní dopravu. "Mohli bychom převzít také část zboží, ale bez jezů nemáme záruku, že budeme moci po Labi plout," řekl Miroslav Šefara, člen představenstva ČSPL, a. s., jež po řece ročně přepraví zhruba 70 000 tun zboží. Objem zboží, které projde přes česko-saské hranice na severu Čech, podle Šefary naroste po vstupu ČR do EU zhruba o 137 procent. Oprava železničního koridoru pak podle něj bude znamenat další nárůst a zatížení především silniční dopravy. Trať v úseku státní hranice – Drážďany poničily povodně v roce 2002. Podmáčený třicetikilometrový úsek proto musí železničáři nechat opravit."Připravují se dvě varianty, jedna znamená zavřít úsek na devět měsíců a dalších tři a půl roku jezdit jednokolejně, druhou verzí je jednokolejný provoz po dobu pět a půl roku," řekl šéf severočeských železničářů Jiří Kolář. Sám by upřednostnil druhou variantu.
Železniční úsek Děčín – Drážďany v současnosti využívají hlavně vlaky, které přepravují kamiony. Trať dotuje saská vláda. Po dokončení dálnice D8 Praha – Drážďany chce přestat přispívat na její provoz. Dálnice by měla být dokončena v roce 2006, termín se ale zřejmě posune a většina kamionů se přesune na mezinárodní silnici E55. Strach z přetížení měst kamionovou dopravou mají lidé z Dubí a dalších obcí na trase silnice E55. Občanská iniciativa Obce proti kamionům bojuje právě za dokončení dálnice a podporu systému železniční přepravy kamionů. Stejné obavy mají obyvatelé krajského města. Kamionům, jichž projede městem denně až 3000, klade Ústecká iniciativa proti kamionům za vinu zhoršení životního prostředí, včetně častých inverzí. Přetížení silniční dopravy v době oprav železničního koridoru očekává i náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Foldyna. "Problém bude dočasný, ale určitě ho všichni pocítíme," řekl. "Pokud by v této době byly jezy a dokončená dálnice, nemuseli bychom nic řešit," dodal.