Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnici chybí šestnáct stavebních povolení
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Děti Země | Ústecký deník | afi | 17. 2. 2004] [tisk]
K dokončení dálnice D8 z Prahy do Drážďan chybí 16 stavebních rozhodnutí a povolení pro průchod Českým středohořím. Auta měla česko-saskou hranicí projíždět po dálnici v roce 2005, ekologové zpochybnili i termín 2006. "Bez dálnice se neobejdeme, jsem připraven oslovit politiky, aby urychlili přípravu dokumentace nutné pro dostavbu," řekl včera ústecký hejtman Jiří Šulc. Dálnice D8 podle hejtmana přinese regionu prosperitu, sníží nezaměstnanost a nakonec i zlepší životní prostředí v okolí mezinárodní silnice E55. "Poklesne i počet dopravních nehod a Ústecký kraj se stane atraktivním pro celou severozápadní Evropu," uvedl Šulc. Peníze na dostavbu by měl stát získat prostřednictvím úvěru od Evropské investiční banky (EIB), k tomu musí mít Česká republika zákon o přijetí úvěru. Sněmovna ho zatím neprojednávala, což zdržuje proces přípravy smlouvy mezi EIB a Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou, uvedl Šulc. Úvěr ve výši zhruba 12 miliard korun by měl pokrýt tři čtvrtě nákladů na dostavbu téměř 40 kilometrů dálnice. Zbytek zaplatí stát. Úvěr od EIB má stát splácet 30 let s odkladem splátek na šest let. Na pokračování dostavby D8 letos Ústecký kraj získal od Státního fondu dopravní infrastruktury 820 milionů korun.
Dostavbu blokují podle Šulce a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, ekologové. Brněnské sdružení Děti Země se odvolává proti každému rozhodnutí, tím se stavba zdržuje, řekl před měsícem ředitel ŘSD Petr Laušman. Zástupce sdružení Miroslav Patrik uvedl, že ekologové nejsou proti dálnici, ale proti velkým zásahům do přírody při stavbě. Podle něj ŘSD nestihne dostavět dálnici v roce 2006. Na české straně má dálnice měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit úsek 23,3 kilometru z Trmic na státní hranici a průchod Českým středohořím v délce 16,4 kilometru. V listopadu začal Metrostav razit u Petrovic na Ústecku dva kilometry dlouhý tunel, který je součástí dálnice. Náklady na stavbu se pohybují okolo 4,5 miliardy korun. Stavební povolení stále chybí na 13 kilometrů dlouhý úsek Trmice - Knínice na Ústecku. Stavba, jejíž součástí budou čtyři mimoúrovňové křižovatky, přijde na pět miliard korun. "Stavba je velmi náročná, protože značná část dálnice povede na území, kde se dříve těžilo uhlí," uvedl Bohuslav Štancl ze Správy a údržby silnic. Samotná výstavba tohoto úseku má trvat 30 měsíců.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu