Město chce do unijního cykloprogramu [plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR: města | MF Dnes | ned | 18. 2. 2004] [tisk] Radnice se nyní soustředí na budování cyklistických lávek. Plzeň se chce připojit ke 40 evropským městům v projektu Evropské unie BYPAD+. Program by měl usnadnit přístup k tuzemským i evropským dotacím na budování cyklostezek. Smlouvu o přistoupení k projektu má město podepsat v březnu. Informoval o tom Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu v Brně, jež je garantem národní. V České republice se už projektu účastní Olomouc, Ostrava, České Budějovice, Pardubice a Vsetín. Hlavním cílem projektu je zlepšení životního prostředí. Plzeň staví cyklotrasy od roku 1993. Nejdelší cestou pro cyklisty je v Plzni šestikilometrová stezka podél řeky Úhlavy a Radbuzy z Hradiště na Americkou třídu ve středu města. "Dále existuje ve městě spousta úseků, které ale nejsou celistvé,"řekl náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík. Radnice se nyní zaměřuje na budování cyklistických lávek. V současnosti se staví lávka přes Úslavu mezi Doubravkou a Jateční vedle úzkého mostu pro automobily.
Připravuje se mostek ve směru z Doubravky k Boleveckým rybníkům, lávka na trase Hradiště Radobyčice Radyně a dále přes cíp přehrady Litice Valcha a přes Vejprnický potok. A jak v vypadají další plány města s cyklistickými trasami? "Budeme připravovat páteřní cyklostezky do dalších třech směrů. Jedna povede před Doubravku na Červený Hrádek, druhá z centra města na Bory a k Západočeské univerzitě a třetí z centra města do čtvrti Skvrňany. Podle naší představy by se ještě minimálně na jednu z těchto cyklotras měl letos udělat projekt. A pokud bude mít město v příštím roce o trochu víc peněz než letos, měla by se také postavit," konstatoval Aleš Richtr ze Správy veřejného statku města Plzně. Člen sdružení Děti Země Martin Marek upozornil, že aktivisté už navrhli ucelený systém cyklistických tras v Plzni. Dokonce i doporučili způsob, jak trasy v centru spojit. "Připravili jsme okruh kolem historického centra. Cyklista by mohl v budoucnu přijet například z Lochotína a pokračovat na Bory nebo do Doubravky, aniž by opustil cyklotrasu,"řekl aktivista. Ten ale zároveň tvrdí, že se k návrhu okruhu zatím zástupci města nehlásí.