Na pěší zónu mohou auta, nikoliv kola [plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR: města, Vliv dopravy ve městech – ČR, Děti Země | Večerník Praha | dam | 19. 2. 2004] [tisk] Jako ostudnou označuje křižovatku u Anděla komunikační sdružení Děti Země, které se zabývá mimo jiné také problematikou dopravy v hlavním městě. Křižovatka ulic Nádražní a Štefánikova se vloni po rekonstrukci proměnila na pěší zónu, ale ulicí Nádražní nadále projíždějí automobily, zatímco cyklisté sem nesmějí. Křižovatka u Anděla pěší zónou je i není. "Od běžných silnic se liší pouze dlážděním, omezením rychlosti na 20 km/h a zákazem vjezdu cyklistů. Průjezd automobilů je povolen a auta se tak mezi chodci pohybují legálně," říká Vojtěch Toman ze sdružení Děti Země. "Cyklisté, na rozdíl od aut, představují pro chodce zanedbatelné riziko, přesto je jim vjezd na pěší zónu zapovězen,"lamentuje Vojtěch Toman. Přitom až do rekonstrukce mohli cyklisté křižovatkou volně projíždět. Vedoucí odboru dopravy Prahy 5 Ivan Růžička oponuje, že provoz automobilů je v tomto prostoru usměrněn pevnými prvky, to je obrubou nebo sloupky, což bohužel u cyklistů provést nelze.
"Z tohoto důvodu navrhl odbor dopravy Prahy 5 změnu cyklistické trasy mimo prostor zóny, což nebylo pražským magistrátem zohledněno. Domníváme se, že toto řešení by z hlediska bezpečnosti silničního provozu bylo vhodné,"dodal Růžička. Magistrát delegoval vedení cyklistických tras po městě na Ústav dopravního inženýrství. Vedoucí sekce, která se zabývá cyklistickými stezkami, Jiří Medek se však domnívá, že odklon vedení cyklistické trasy tak, jak byl navržen, není nejvhodnější z pohledu bezpečnosti cyklistů. Má zkušenosti s povolením vjezdu cyklistů na pěší zónu například v Rytířské ulici a na Staroměstském náměstí. Jediný, kdo může sundat dopravní značku zákazu vjezdu cyklistů, je podle něj pouze Silniční správní úřad Prahy 5.