Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Protestující pošlou ministrovi petici
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Rovnost | Zdeňka Hřebačková | 19. 2. 2004] [tisk]
První petiční archy s více jak pěti sty podpisy proti výstavbě dálnice z Brna do Vídně zašle v pondělí občanské sdružení Nebojsa z Bavor na Mikulovsku ministru životního prostředí Liboru Ambrozkovi. "Požádali jsme o pomoc senátora Vladimíra Schovánka z Pohořelic. V pondělí 23. února mu předáme prvních více jak pět set podpisů pod naší peticí nazvanou Stop výstavbě rychlostní komunikace. Chceme, aby je osobně předal ministru Ambrozkovi," sdělila Rovnosti členka petičního výboru Hana Koňaříková z Bavor. Nejvíce podporují petici a nesouhlasí s výstavbou dálnice pod Pálavou občané Perné, Dolních Dunajovic a Bavor. Jsou to obce, které leží nejblíže současné komunikaci z Pohořelic do Mikulova. Jihomoravský kraj totiž podporuje variantu, která má umožnit vedení dálničního tělesa přes Novomlýnská jezera zhruba ve stopě dnešní silnice z Pohořelic do Mikulova. Nová dálnice by tak byla vybudována na hranici Chráněné krajinné oblasti Pálava.
"Protestujeme proti vyjádření Rady Jihomoravského kraje, která schvaluje realizaci přestavby současné komunikace. Nesouhlasíme ani s jednou navrhovanou variantou výstavby nové rychlostní komunikace pod Pálavou. Občanům žijícím v tomto kraji se jeví jako ekologicky a ekonomicky nejvhodnější řešení dopravy z Brna do Vídně přes Břeclav. K tomu lze využít stávající dálnici a plánovaný obchvat města Břeclavi. Bylo by to určitě levnější a nezničilo by to krajinu pod Pálavou," tvrdí členové petičního výboru občanského sdružení Nebojsa, kteří organizují současnou petiční akci proti výstavbě nové dálnice na Mikulovsku. Plánují zároveň podobnou protestní akci, jakou uspořádalo minulý týden v Drasenhofenu na rakouské straně občanské sdružení Poysbrunn. I zdejší odpůrci dálnice tvrdí, že je rakouská vláda údajně neinformuje o připravované stavbě dálnice, která má spojit Brno s Vídní a s přechodem státní hranice se počítá v prostoru obcí Mikulov-Drasenhofen.
Členové občanského sdružení Nebojsa požadují zpracování třetí studie vlivu nové komunikace na životní prostředí. Zaráží je totiž, že nebyla akceptována studie brněnské firmy Löw, která jasně dokazuje, že z hlediska ekologického a ekonomického je schvalovaná varianta nevyhovující. Zároveň vyzývají ministra, aby se zasadil o provedení třetí studie.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu