Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

O diskusích kolem kanálu Labe-Odra-Dunaj
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – kanál DOL | MF Dnes 26. 2. 2004] [tisk]
Jak to vidí Petr Sedláček, zástupce kroměřížského starosty: Pokud by kanál měl vést korytem Moravy, byl by to velice razantní zásah do krajiny. Musely by se nejen zvedat mosty a koryto vybetonovat a rozšířit, ale tok řeky by se musel i narovnat, a to by znamenalo likvidaci některých objektů na nábřežích. Kromě toho je nutné si uvědomit, že jeden z břehů Moravy ve městě tvoří hranice Podzámecké zahrady. Ta je zapsána na seznamu UNESCO a těžká říční doprava v jejím bezprostředním sousedství by jistě netvořila vhodnou kulisu. Z těchto a dalších důvodů se jeví jako schůdnější varianta obchvatného kanálu. Tady však narážíme na ekologický problém kanál by musel vést přes chráněné území lesa Zámečku. Závažnost tohoto problému si netroufám hodnotit. Avšak i tak je město v takové pozici, že v této věci má jen velmi malou šanci cokoliv ovlivnit.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu