Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Názor na R35 a obchvat rozděluje lidi z Třebové
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | Eva Malínková | 2. 3. 2004] [tisk]
Obyvatelé městské části Lhotka se bojí mostu nad svou čtvrtí. Budoucí rychlostní silnice R35 rozdělila pomyslně obyvatele České Třebové na dvě části. Přestože se silnice začne stavět možná až za dvacet let, už dnes o ní lidé mluví, jako by tudy měla vést již zítra. Část, která si přeje severní variantu, doufá, že vyřeší problém přetížených silnic v České Třebové. Lidé bydlící v části města Lhotka se zase obávají, že jim rychlostní silnice povede přímo nad hlavami, respektive střechami jejich domů. Přitom již před rokem po několikahodinové diskuzi s obyvateli podpořili zastupitelé České Třebové jednohlasně severní variantu silnice R35, která povede kolem města. “Nechápu pokračující diskuze, že lepší je postavit jižní variantu. Jednou se krajští zastupitelé usnesli a podpořili severní trasu. Další debaty se mi zdají účelové. Mnoho lidí tu má zničené domy, celou noc slyší z jedné strany železnici a z druhé projíždějící auta. Rychlostní silnice to má podle mě vyřešit,” myslí si Lucie Kovářová, která bydlí v České Třebové nedaleko silnice I/14.
Boj o trasu silnice zatím nekončí. Představitelé některých obcí ani ekologové zatím neskládají zbraně, chtějí silnici na jihu “Město má v otázce obchvatu nůž na krku, a pokud má být pouze součástí severní varianty, pak je to rozhodnutí vcelku jasné,” reagoval Radim Lána ze sdružení Zelený kohout. “Rozhodně to pro nás není uzavřená záležitost. Naše aktivity budeme směřovat převážně do Pardubic. Je tu stále značný dluh v informovanosti veřejnosti, který by se měl ještě před konečným rozhodnutím a zakreslením trasy do územního plánu napravit,” míní Lána. Rozhodnutí města sdružení respektuje, přestože s ním nesouhlasí. Na svém stanovisku nic nemění a nadále hodlá podporovat jižní variantu. “Pro nás je nejpřijatelnější jižní alternativní varianta, která využívá navrhovaných obchvatů Litomyšle a Vysokého Mýta,” dodal Lána.
Hlavními argumenty pro severní variantu byly již tradičně možnost vybudování obchvatu města jako součásti rychlostní silnice, vyřešení tíživé dopravní situace ve městě, a ekonomický přínos regionu. Zejména současný průtah městem a rostoucí počty aut obyvatelé ostře kritizovali. “Domy nám díky hustému provozu těžkých aut praskají a kdo nám nahradí škody?” řekl Václav Dostál, jeden z obyvatelů ulic Ústecká a Edvarda Beneše. Zastupitelé ale vyslyšeli i obyvatele Lhotky. V usnesení nesouhlasí s přemostěním Lhotky a budou prosazovat alternativní vedení komunikace tunelem pod vrchem Kozlovec a přivedením trasy R35 do města ze severu. “Máme strach, že na toto usnesení se pomalu zapomíná a počítá se s přemostěním Lhotky,” myslí si Ota Beran z osadního výboru Lhotky.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu