Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Doubrava dumá, zda má ekolog mozkové závity
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Děti Země | Ústecký deník | Tomáš Prchal | 3. 3. 2004] [tisk]
Pokud Děti Země z Brna protestují proti dálnici D8 kvůli chráněným druhům živočichů v Krušných horách jako je rys ostrovid, musím přemýšlet, jestli mají mozkové závity. A pokud ano, jestli jsou na správném místě. V rámci otevření infostřediska o dálnici D8 na trmickém zámku to včera řekl senátor Jaroslav Doubrava. "Něco tak hloupého člověk totiž slyší opravdu málokdy. Ekonomický přínos dálnice D8 je obrovský, navíc jde o ekologickou stavbu. Když jede cizinec od německé hranice přes Ústí do Prahy, musí tolikrát zastavit a rozjet se, že přitom jeho vůz vychrlí enormní množství škodlivin. A to nemluvím o kamionech na E55 v Krušných horách," řekl Jaroslav Doubrava. Trmický starosta Oto Neubauer řadu let zastává názor, že dálnice je pro existenci tohoto regionu nezbytná po všech stránkách. "Jde i o snížení počtu nezaměstnaných, bez dálnice sem nedostaneme investory a výrobní závody. Ti bezpodmínečně požadují bezproblémovou dopravní cestu, kterou je dálnice," řekl starosta. Hejtman Jiří Šulc řekl, že financování dostavby D8 navíc není finančně zajištěné. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR se Státním fondem dopravní infrastruktury již podle něj nemají finance na pokračování stavby. "Ministerstvo dopravy by mělo přes resort financí předložit do vlády zákon o úvěru, protože Česku nezbývá nic jiného, než si půjčit peníze od Evropské investiční banky. A než zákon projde sněmovnou, Senátem a podepíše ho prezident, peníze letos asi nebudou," řekl hejtman.
Připomněl, že úsek D8 od Lovosic ke hranici je jednou z nejdražších silnic v Evropě kvůli konfiguraci terénu, ale i ke vztahu k životnímu prostředí. "Zpožďování prací na dostavbě je, ve vztahu k nejvyšší nezaměstnanosti kraje v rámci celého Česka, hanebné," tvrdí hejtman. Šéf ŘSD Petr Laušman doufá, že zpožděný úvěr Evropské investiční banky stavbu nezdrží. "Jednáme se Státním fondem dopravní infrastruktury, jak nedostatek peněz překlenout. S penězi z úvěru počítáme v říjnu," řekl. Peníze na vznik trmického infocentra o dálnici D8 jsou podle něj zahrnuty v režijních nákladech dálnice. "Daňoví poplatníci tedy neplatili nic. Smyslem centra je informovat o tom, jaký je aktuální stav na D8, kudy dálnice prochází či jak narušuje životní prostředí," řekl ředitel. Další obdobná centra by měla být otevřena pro pražský okruh a pro dálnici D11. V souvislosti se stavbou dálnice v Českém středohoří je již vydáno pravomocné územní rozhodnutí. "Nyní jednáme o pozemcích a dokumentaci pro stavební povolení. Předpokládám, že odpor proti stavbě bude asi trvat," dodal Petr Laušman. Zdražení obědů se nemusejí obávat ani malí strávníci ve školní jídelně při ZŠ České mládeže.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu