Mrázovka okolí příliš nepomůže [plný text článku | kategorie: Vliv dopravy ve městech – ČR | MF Dnes | Petr Sehnoutka | 9. 3. 2004] [tisk] Nový tunel výrazně urychlí řidičům průjezd Smíchovem: na pouhou minutu a čtvrt. Do otevření tunelu Mrázovka zbývá pět měsíců. Odborníci však ani po jeho zprovoznění nepočítají s tím, že by výrazně ulevil okolní dopravě. Smíchov - Minuta a dvanáct vteřin. Na tak krátkou dobu se po srpnovém zprovoznění tunelu Mrázovka zkrátí řidičům průjezd Smíchovem. Dnes však řidiči stejný úsek při čekání na výjezdu ze Strahovského tunelu a na několika semaforech v Radlické ulici ujedou často i za více než dvacet minut, v opačném směru jsou problémy ještě větší. I když bude v novém tunelu podle náměstka ředitele Ústavu dopravních informací Vladimíra Kadlece maximální šedesátikilometrová rychlost, pro tyto výpočty odborníci raději počítají s rychlostí nižší. "Musíme vzít také v úvahu případné komplikace u výjezdu na Zlíchovskou spojku, kde budou i dva jednopruhové tubusy na Radlickou ulici," řekl Kadlec. Potíže i po zprovoznění
Tunel Mrázovka pomůže především řidičům, kteří pojedou ze Strahovského tunelu jižním směrem na Jižní spojku. V opačném směru však budou muset počítat s problémy na severním výjezdu ze Strahova. "Tato křižovatka ještě není zcela dokončena. Řidiči budou muset v Patočkově ulici počítat s nepříjemným stavem, a to až do zprovoznění další části okruhu," poznamenal Kadlec. Dodal, že speciální studie, která by zmapovala průjezdnost pro tuto křižovatku, však nebyla zpracovaná. "Zpracovávali jsme studii průjezdnosti celého městského okruhu, ne jednotlivých úseků," vysvětlil náměstek. Provoz aut se nezmenší
Obyvatele Smíchova, kteří se na srpnové dny, kdy bude tunel otevřen pro motoristy, těší jako na smilování, však nepotěší ani nová dopravní situace. Podle odhadů Ústavu dopravních informací totiž provoz v přilehlých ulicích poklesne jen o deset až dvacet procent. "Je to dáno tím, že zájem o jízdu do centra je u řidičů velmi vysoký. Výrazný pokles tak neočekáváme, protože tento problém nová část okruhu nevyřeší," konstatoval náměstek. Přesto by se mělo ulevit především provozu ve Strakonické ulici, na Hořejším nábřeží a v Radlické, ale i v ulicích Vltavská či V Botanice.
A jak v současné době vypadá stav uvnitř tunelů? Tunely jsou již stavebně hotové a dělníci v těchto dnech dokončují nátěry stěn. Řidiči, kteří tudy za pět měsíců projedou, si patrně ani nevšimnou, jak světlý strop lemují zeleně natřené pruhy. Keramický obklad, který dělníci položili do třímetrové výše, však jejich zrakům neunikne. Práce v tunelu finišují
Dosud zaprášená betonová podlaha ještě čeká na asfaltový koberec. "Nejdůležitější práce nyní probíhají na montáži technologického vybavení tunelu. Nejpatrnější bude i v budoucnu dnes již namontovaná větrání přes ventilátory," popsal František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která stavbu realizuje. Větrání v tunelu bude oproti jiným podpovrchovým dopravním stavbám schopné odvádět kouř z případného požáru pod vozovku do kolektorů. "Kvůli bezpečnosti lidí nyní také dovybavujeme SOS telefony výklenky rozmístěné po dvou stech metrech, kam se mohou lidé schovat a dovolají se odtud pomoci," dodal Polák. Na svá místa se v těchto dnech dostává i osvětlení a světelná signalizace. V tunelu bude také nainstalován trvalý dohled kamer a dispečeři mohou zpětně udělovat pokyny pomocí reproduktorů v tunelu.