Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Vážení občané Jihomoravského kraje
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | Rovnost | František Polách | 11. 3. 2004] [tisk]
dovolte mi, abych se s Vámi podělil o několik informací a názorů i přání k otázce projektu přestavby železničního uzlu v Brně. Tato stavba patří mezi rozhodující velké projekty na území krajského města a Jihomoravského kraje. Cílem řešení je především kvalitní dopravní propojení Brna v rámci České republiky a Evropy, a to s výhledem na mnohá desítiletí do budoucnosti. S projektem souvisí zlepšení služeb pro cestující a jiné uživatele železniční dopravy, zrychlení dopravy, zlepšení průjezdnosti Brnem a odstranění bariéry rozvoje města jižně od jeho historického jádra. Pro rozvoj veřejné osobní dopravy Jihomoravského kraje je zásadní propojení nového osobního nádraží na integrovaný dopravní systém území kraje. Aktivita samosprávných orgánů města Brna v posledním desetiletí vedla k přípravě dokumentací pro zhodnocení variant řešení významné evropské železniční křižovatky. Závěry všech odborných expertiz vyzněly pro variantu v odsunuté poloze, a to v souladu s platným územním plánem města Brna. Po vzniku krajů od 1. 1. 2001 se připojil i Jihomoravský kraj k podpoře tohoto záměru. Stav současné polohy osobního nádraží je neuspokojivý v kvalitě i funkčnosti a vyžaduje velice nákladnou rekonstrukci. Opravy současného uzlu za provozu by přinesly těžko řešitelné provozní problémy v dopravě i životě města Brna. Nová výstavba osobního nádraží a jeho napojení na železniční dopravní síť umožní souběžné ukončení provozu současného osobního nádraží a zahájení provozu nového nádraží.
V současné době probíhají všechny činnosti tak, aby byl splněn termín realizace a zahájen úplný provoz všech zařízení spojených s přestavbou železničního uzlu v roce 2015. Pro tento záměr jsou zásadní řádné postupy v oblasti územního plánu, územního a stavebního řízení, a hlavně zajištění vícezdrojového financování z programů EU a veřejných zdrojů i zdrojů privátních pro oblasti komerční. Jihomoravský kraj, jeho volené orgány i úřad dělají vše pro podporu dobrého řešení významné dopravní evropské křižovatky v Brně. Evropskou integrací narůstá význam dopravního řešení zejména pro dostupnost území, jeho všestranný rozvoj, snížení nezaměstnanosti a zvýšení kvality pracovních příležitostí. Není v ČR, kromě Prahy, významnější dopravní křižovatka evropského významu, než je v Brně, a to v oblasti silniční, železniční a letecké dopravy. Pokud jde o výhled v navrhovaných evropských vysokorychlostních tratích, které již v současné době někde nahrazují leteckou dopravu na kratší vzdálenosti, je Brno zapojeno v hlavním evropském tahu Berlín – Praha – Brno – Vídeň a směru Vídeň – Brno – Katovice – Varšava. Evropská podpora nemusí trvat dlouho. Projekt přestavby železničního uzlu v Brně patří bez přehánění mezi stavby století. Bude vyžadovat zejména velkou informovanost veřejnosti, poněvadž ovlivní život v části území města Brna i v oblasti dopravy. Všichni zúčastnění partneři mají zájem, aby případné negativní dopady byly minimální. Proto zahájí v blízké době provoz informační kancelář speciálně k projektu zřízená.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu