Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

V Trmicích otevřeno regionální centrum pro dálnici D8
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Děti Země | Dopravní noviny | ČTK | 11. 3. 2004] [tisk]
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) minulý týden v Trmicích na Ústecku otevřelo regionální centrum pro dálnici D8. Centrum má sloužit veřejnosti k získávání podrobných informací o výstavbě dálnice, konat se v něm budou také přednášky o vztahu dopravy k životnímu prostředí. "Chceme ještě letos podobné centrum otevřít k dálnici D11 a takzvanému pražskému okruhu," řekl ředitel ŘSD Petr Laušman. Smyslem centra je podle něj informovat například o tom, jak stavba probíhá, kudy prochází a zda je v souladu s požadavky ekologů. "Rádi zde uvítáme i představitele různých sdružení, která proti výstavbě protestují," uvedl. Ekologové otevření centra vítají. "Každý zdroj informací je důležitý a dobrý," řekl Miroslav Patrik z Dětí Země. Určitě se někdo od nás nebo z ústeckého sdružení Pro přírodu přijde podívat, zájem z naší strany určitě bude, dodal. Regionální centrum bude otevřeno každou středu od 13:00 do 16:30 hodin. Vždy poslední středu v měsíci se v něm budou konat přednášky na téma doprava a životní prostředí.
Plný provoz do roku 2008
Na české straně má dálnice D8 měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit úsek o délce 23,3 kilometru z Trmic ke státní hranici, kde chybí ještě tři stavební rozhodnutí. Se zprovozněním tohoto úseku počítá ŘSD na konci roku 2006. Průchod Českým středohořím, dlouhý 16,4 kilometru, se ještě nezačal stavět. Investor nyní připravuje dokumenty ke stavebnímu povolení a vyřizuje vyvlastnění pozemků. Přes České středohoří by se mělo začít jezdit v roce 2008, původně měla celá dálnice stát již v roce 2005. Na německé straně se z Drážďan k hranicím staví dálnice A17. Stavba úseku z Pirny na hraniční přechod Bahratal v délce 19 kilometrů má začít v polovině roku. Výstavba úseku Trmice - státní hranice si vyžádá asi 12 miliard Kč. Náklady má pokrýt úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Zákon o jeho poskytnutí přijala minulý týden vláda. "Peníze očekáváme v listopadu, do té doby si na stavbu půjčíme ze Státního fondu dopravní infrastruktury," uvedl Petr Laušman. Dálnice z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan se na české straně začala stavět v roce 1984. Návrh trasy existoval už v roce 1938.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu