Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Auta po okruhu pojedou snad za šest let
[plný text článku | kategorie: Silnice – ČR | Právo | Lucie Fialová | 16. 3. 2004] [tisk]
Budování jižní části této dopravní stavby musí předcházet ražba průzkumné štoly. Jihozápadní část silničního okruhu kolem Prahy by ucpané metropoli mohla začít pomáhat za čtyři roky. Celé dílo, dlouhé 83 km, řidičům bude sloužit snad za šest let. Budování úseku Slivenec-Lahovice, které vypukne přibližně v létě 2005, předchází ražba průzkumné štoly dlouhé 1313 metrů. "Vyrazili jsme 138 metrů," zhodnotil dosavadní situaci na staveništi nedaleko Vrážské ulice v Radotíně hlavní stavbyvedoucí Vladimír Sálus. Dělníci zatím v zemi nenarazili na nic, co by je překvapilo. "Pohybujeme se v břidlicích," popsal prostředí Sálus. Tento týden začne protiražba z lochkovského portálu, což práce urychlí. Včera se na místě konala malá slavnost - radotínský farář Evžen Hlaváček posvětil keramickou sošku sv. Barbory v modrém hávu, která bude z malé schránky u vstupu do štoly bdít nad bezpečností všech, kteří rozsáhlé dopravní dílo vybudují.
Pomůže celému městu
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman Právu řekl, že šestikilometrový úsek Slivenec-Lahovice obsahuje i 1600 metrů dlouhý tunel se dvěma tubusy - ve směru na Slivenec třípruhový, v opačném dvoupruhový - a most přes Berounku, jenž povede až 60 metrů nad údolím. V místě, kde překříží Strakonickou třídu, vyroste složitá mimoúrovňová křižovatka. "Je to poměrně náročné, jak technicky, tak finančně," poznamenal k tomu, co čeká pracovníky stavební firmy, na místě budoucích portálů Laušman, jenž zastupuje investora. Předpokládá, že první řidiči tudy projedou v závěru roku 2008. Akce spolyká 10 miliard korun. "Stavba odlehčí celé Praze. Rozprostře se doprava, která dnes jezdí po Jižní spojce na Barrandovský most nebo na Smíchov," vzkázal ředitel veřejnosti, jež se denně potýká s kolonami aut na silnicích. Radnice městských částí, kudy okruh povede, se záměrem souhlasily už před třemi lety, připomněl radotínský místostarosta Jiří Holub (ODS). "Lidé seshora se báli, aby se jim nepropadly studny, ale to se vyřešilo, někteří se zlobili, že nákladní auta znečišťují silnice," odpověděl na dotaz, zda úředníci zaznamenali nějaké výtky. Přes obec budou nakonec jezdit jen míchačky betonu. Zemina se odveze jinudy.
Co se týče hluku, řekl, že šíření zabrání protihlukové zábrany. Zástupci Ateliéru pro životní prostředí si myslí, že estakáda je zbytečně vysoká. Vstup do tunelu podle nich mohli architekti nakreslit níž. Pak by zásah do pohledu na Vltavu nemusel být tak patrný. "Ať nebrání výstavbě, ekologičtější už to být nemůže," vzkázal odpůrcům Václav Soukup ze společnosti Metrostav, která razí průzkumnou štolu. Na úsek Slivenec-Lahovice naváže 8,3 km dlouhá část Lahovice-Vestec, jež má být spuštěna ve stejnou dobu. Dohromady vyjdou na dvacet miliard. Primátor Pavel Bém (ODS) věří, že za šest let bude okruh řidičům konečně sloužit. Poznamenal, že budování nadřazeného dopravního systému má deset let zpoždění. Okruh na severozápadě metropole bude podle něj k dispozici na přelomu 2009/10. "Tam to bude náročnější. Počítá se s velkým přemostěním mezi sedleckými skalami a Prahou 8. Jedná se pravděpodobně o nejvyšší přemostění v ČR," konstatoval. Most bude výš než ten na Orlíku, jenž se tyčí 100 metrů nad dnem jezera. Ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) uvedl, že vláda požádala před 14 dny Evropskou investiční banku o další úvěr na část okruhu, který je podle něj nezbytný nejen pro Prahu, ale i Čechy. "Blýská se na lepší časy," doufá.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu