Přeji všem kvalitní dálniční síť [plný text článku | kategorie: Dálnice – ČR, Dálnice – D8 | Deník Litoměřicka | Jaroslav Odl | 16. 3. 2004] [tisk] V Evropské unii se dálniční síť rozšířila v rozmezí let 1990-1999 z 39 242 km na 49 233 km dálnic. Za několik týdnů vstoupíme do Evropské unie i my. Myslím si, že dopravní orgány Unie vyvinou tlak na vylepšení a dokončení dopravních staveb, zejména dálnic u nově přijatých členů. Nemá smysl se zdržovat psaním o tolik potřebném dokončení zbylé části obchvatu Plzně na dálnici D5, oživilo se pokračování v dalším dálničním úseku od Poděbrad na Hradech Králové dálnice D11. Zde jakožto rodák poblíž Nového Bydžova sleduji všechny smrtelné havárie na nevyhovujících silnicích mezi Poděbrady a Hradcem Králové. Chci se však vyjádřit k naší dálnici D8 a jejímu dokončení. Provozovaná část mezi hlavním městem a Lovosicemi je podle mého názoru a dalších motoristů pohodlná, bezpečná, rychlá. U Doksan se dokončuje potřebné oplocení proti vniknutí zvěře. Realizuje se postupně další úsek od Trmic směrem na Petrovice, aby bylo možno propojit naší D8 s německou dálnicí A17 směrem na Drážďany. Nejkomplikovanější je však úsek v délce asi 16 km mezi Lovosicemi a Řehlovicemi přes CHKO.
Jsem pro kompromisní dohodové řešení u tohoto úseku, aby investor, projektant, dodavatelé, obce a povolovací úřady společně s ochranáři přírody pod garancí Ústeckého kraje našly realizovatelné řešení. Aby všechny dříve uplatněné připomínky a požadavky byly znovu položeny na stůl a bylo rozhodnuto. Jsem jakožto motorista prostého názoru, že při jízdě po dálnici vlastně rychle "vypadnu" z dané krajiny, zatímco po starých silnicích musím častěji řadit, rozjíždět se, zastavovat a brzdit. Tím ohrožuji krajinu kolem silnic určitě víc. Přeji našim dálnicím, aby se vymanily ze současných problémů, aby zmiňované úseky nebyly předmětem sporů, soudních jednání a neustálého oddalování konečného efektu, tj. mít kvalitní dálniční síť napojenou na evropské země v rozsahu asi tisíc km kolem roku 2010 až 2013.