Z deníku šéfredaktora Brno Business [plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | Brno business 16. 3. 2004] [tisk] Minulý týden byla zahájena kampaň nazvaná Nádraží v centru. Spojilo se v ní několik občanských sdružení a místní organizace Strany zelených na podporu myšlenky přestavby současného železničního nádraží ve stávající poloze. V redakci Brno Business jsme zpozorovali, že se tím diskuse kolem celého problému do značné míry oživila a vzbudila zájem i sdělovacích prostředků celorepublikového významu, do kterých brněnská témata nepronikají právě často. Zmíněná akce iniciativy Nádraží v centru je podle mého názoru logickým vyústěním situace, která okolo přestavby železničního uzlu vznikla.
Veřejná poptávka po jakýchkoliv změnách ohledně nádrží je prakticky nulová. Navíc se až donedávna o celé akci ani veřejně příliš nemluvilo a nediskutovalo. Bylo by asi popřením veškeré logiky, kdyby se opozice podobné situace nepokusila žádným způsobem využít. Z prvních ohlasů na petiční akci Nádraží v centru je zřejmé, že občané v Brně skutečně projevují svůj zájem o možnost se k celé věci vyjádřit. Osud města jim zřejmě není až tolik lhostejný, jak by se z jiných případů dalo usuzovat. Doufejme, že situace přiměje vedení města k účasti na zahájené veřejné diskusi. Ignorování této akce by pouze nahrálo těm, kdo tvrdí, že argumenty hovořící ve prospěch investice do přestavby nádraží nejsou příliš silné. Vznik iniciativy a veřejný zájem o ni je příznivou zprávou jistě i pro řadu brněnských médií, které nabízí prostor k diskusi. Snad vedení města pochopí, že tak nepopulární investici nelze provést bez kvalitní informační kampaně, která důkladně vysvětlí veškeré okolnosti zamýšlené investice.