Zastánci D3 vyzývají Špidlu [plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | Berounský deník | Zdeněk Kellner | 17. 3. 2004] [tisk] Rychlostní spojení Prahy s jihem Čech potřebujeme. To je asi jediné, na čem se zatím propagátoři s odpůrci stavění dálnice shodnou. Současné tempo výstavby dálnice D3 je nedostatečné. Takový závěr přijali včera v Benešově představitelé Sdružení pro výstavbu D3 (SPV). "Žádáme proto vládu o předložení návrhu zákona, který by o této stavbě jednal," uvedl po zasedání předseda výboru SPV, táborský senátor Pavel Eybert. Boj o to, kudy dálnice z Prahy do Českých Budějovic povede, a především to, kdy se začne stavět i na Benešovsku, tak vstupuje do další fáze. Sdružení sice neodmítá, aby vláda do výstavby dálnice zapojila i po trapasu s D47 soukromé investory, vadí mu ale nejasný postoj ministra dopravy Šimonovského. Ten zpochybnil termín dokončení dálnice v roce 2010 a posunul ho o tři až čtyři roky dále. "Žádáme proto premiéra o vysvětlení toho, zda platí aktualizace Koncepce dopravních sítí z roku 2001, kde vláda říká, že dálnice bude dokončena již v roce 2010," vysvětlil Eybert.
I když o tom, kde budou tuny betonu a železa položeny, není ještě rozhodnuto, budou o tom hlasovat krajští zastupitelé, je již nyní patrné, že se do popředí stále více dere varianta prosazovaná Ředitelstvím silnic a dálnic. Po loňském veřejném projednávání druhého konceptu územního plánu velkého územního celku Benešovsko a Pražského regionu své doporučení stavět D3 v koridoru navrženém ŘSD přednesl výbor pro dopravu krajského zastupitelstva. ŘSD hodlá stavět takzvaně na zelené louce, tedy v místech, kudy vedou jen lokální komunikace. Proti stojí některé obce i ekologové se svými dvěma alternativními řešeními. Ty zohledňují již existující silniční síť s nesporně menším zásahem do přírody. Toto řešení víceméně podporuje i ministerstvo životního prostředí. Spory obou zájmových skupin zatím vyústily v nelogické stavění z místa s nejmenší potřebou, tedy od jihu. V lokalitě, kde by kapacitní komunikace prospěla nejvíce, v Praze a jejím okolí, zatím na silnicích v hustém provozu dál umírají lidé i zvířata.