Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ministři se na sjednocení pravidel pro výběr mýtného zatím nedohodli
[plný text článku | kategorie: Dopravní politika – svět | Dopravní noviny | ČTK | 18. 3. 2004] [tisk]
Ministři dopravy rozšířené Evropské unie se minulý týden v Bruselu nedohodli na jednotných pravidlech pro zpoplatňování těžkých nákladních vozidel na evropských silnicích. Proti se postavily především periferní státy EU, jejichž dopravcům by se v případě schválení navrhovaného systému cesta do vnitrozemí prodražila. Směrnice, kterou loni v červenci navrhla Evropská komise, spočívá ve sjednocení pravidel pro výpočet mýtného pro vozidla nad 3,5 tuny. Podle této směrnice by se způsob vybírání poplatků nezměnil, pouze by došlo ke sjednocení jejich výpočtu. Směrnice například stanovuje, jaké náklady je možné do výpočtu výše mýtného zahrnout (investice spojené s výstavbou apod.). Podle českého ministra dopravy Milana Šimonovského Evropa jednotný a průhledný způsob stanovování mýtného potřebuje. "Doba loupeživých rytířů, kteří vybírali poplatky za průjezd svým územím, skončila," řekl minulý týden. "Zejména pro naše dopravce je třeba vytvořit stabilní prostředí," dodal Milan Šimonovský.
Mýto by členské státy mohly podle návrhu směrnice uplatnit nejen na trasách transevropské silniční sítě TEN), ale podle svého uvážení na jakýchkoliv jiných silnicích. Zvláštní poplatky by pak řidiči nákladních vozidel museli platit při průjezdu citlivými oblastmi, například horskými úseky nebo městskými aglomeracemi. To se ale nelíbí především Španělsku, Řecku a Portugalsku, jejichž dopravcům by se vzhledem k poloze těchto zemí cesta napříč Unií prodražila. K tématu se ministři dopravy vrátí nejdříve na svém červnovém zasedání. Ministři dopravy pětadvacítky jednali také o návrhu komise na liberalizaci osobní železniční dopravy. Proti návrhu na připuštění konkurence do osobní železniční dopravy, který je součástí takzvaného třetího železničního balíčku, se podle očekávání postavily Francie, Belgie a Lucembursko, tedy země s tradičně silnými státními železnicemi. "Česká republika liberalizaci podporuje," uvedl Milan Šimonovský s tím, že se jednalo teprve o první seznámení rady ministrů dopravy s připravovaným balíčkem.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu