Stavba dálnice v kraji se protáhne o tři roky [plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | Českobudějovické listy | Jana Černochová a Radek Šíma | 18. 3. 2004] [tisk] Termín dokončení dálnice D3 je ohrožen. Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a R4 v čele se senátorem Pavlem Eybertem (ODS) je znepokojeno výroky ministra dopravy Milana Šimonovského (KDUČSL), který zpochybňuje dokončení v roce 2010 a posouvá je o další tři roky. "Počátkem února jsme požádali premiéra Vladimíra Špidlu (ČSSD), aby se vyjádřil, jestli ještě platí usnesení vlády k aktualizované Koncepci rozvoje dopravních sítí do roku 2010. Dosud jsme se nedočkali jeho odpovědi," řekl nám včera předseda sdružení Eybert. Řídící výbor na pondělní schůzce v Benešově posoudil stav příprav, výstavby a financování D3 a R4. "Přidělené peníze na dokončení rozestavěného úseku Chotoviny - Čekanice sice budou stačit, ale na nově zahajovaném úseku Chotoviny - Mezno se za dvě stě třináct milionů vybuduje sotva jeden kilometr. A na R4 jsou peníze pouze na přípravné a projekční práce," upřesnil Eybert.
Krajský úřad v Českých Budějovicích minulý týden potvrdil územní rozhodnutí na výstavbu šestnáctikilometrového úseku D3 od Tábora do Soběslavi. Začne se připravovat dokumentace pro stavební povolení a výkupy pozemků, aby se už příští rok mohlo stavět. Jasno zatím není u čtrnáctikilometrového úseku Soběslav - Bošilec kvůli odvolání Jihočeských matek. Oddalování dokončení dálnice D3 se nelíbí jihočeským řidičům. "Už včera bylo pozdě. Rostoucí provoz na současných komunikacích značně zatěžuje obce a řidičům to zase brání v plynulosti jízdy. Podstatná je rovněž otázka bezpečnosti. Dálnice je určitě přehlednější a navíc vám tam nikdo nevběhne pod kola, jako se to v obcích stává," uvedla Petra Růžičková z Českých Budějovic.
Obdobně smýšlí i Pavel Mačuda z Českého Krumlova: "Směrem na Prahu nejezdím tak často, takže mě to zatím potíže nedělá. Pravda ale je, že například nová silnice na hraniční přechod v Dolním Dvořišti by byla bezpečnější a zabránilo by se tak vážným nehodám. Ty se na nynější klikaté a nepřehledné komunikaci stávají velmi často." Termín dokončení dělá vrásky i hejtmanovi Janu Zahradníkovi. "Zatím žádný takový oficiální signál nemám. Na posledním jednání označil pan premiér Špidla jako konec výstavby rok 2010. Pokud by to ale byla pravda, znamenalo by to veliký problém pro rozvoj kraje, dopravy i bezpečnosti," naznačil. Samotní silničáři jsou ale ještě skeptičtější. Kvůli nedostatku financí se podle nich prý může stavba prodloužit ještě o další roky a ani rok 2013 nemusí být definitivní.