Zastánci: Rok 2007 je stále reálný [plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R43 | Rovnost | Petr Lesenský | 18. 3. 2004] [tisk] Představitelé města považují vybudování rychlostní komunikace za prioritu. Brno ji podle jejich názoru nutně potřebuje. Mnoha místům v moravské metropoli se má totiž výstavbou R43 konečně ulevit. Přenesením dopravy z hlavních brněnských ulic na novou silnici se prý vyřeší špatná situace především ve středu města. Silnou dopravní zátěží trpí obyvatelé hned několika brněnských čtvrtí.Mezi nejpostiženější přitom patří Královo Pole, Žabovřesky či Židenice. Vůbec nejhorší je situace v ulicích Veveří, Úvoz a v okolí Mendlova náměstí. Právě silnice R43 mezi Brnem a Svitavami by podle názoru radních měla zmíněným místům výrazně ulehčit. Jednoznačně přitom preferují variantu D, tedy koridor přes Bystrc. "Přestože se v současné době ještě posuzují dvě varianty, jediná možná, která podle mne připadá v úvahu, je varianta takzvaná bystrcká," uvedl náměstek brněnského primátora Petr Zbytek.
Stejný názor převládá také na Ředitelství silnic a dálnic Brno. "Varianta D je jediná, pro kterou jsou zpracovány podklady a se kterou počítá územní plán. Z tohoto důvodu ji upřednostňujeme," vysvětlil ředitel společnosti Jiří Rupp. Přestože ještě není známo trasování R43, neobávají se zástupci města Brna, že z několikamiliardového projektu sejde. Dokonce považují stále za reálné, že by stavební práce mohly být zahájeny v původně stanoveném termínu, tedy v roce 2007. "I když nebudou jednání jednoduchá věřím, že je toto datum stále reálné. Vše samozřejmě bude záležet na rozvržení financování," uvedl Zbytek s tím, že jej uklidnilo i jednání se současným ministrem dopravy Milanem Šimonovským. "Ujistil mě, že stavba silnice R43 má ve vládě podporu," doplnil.