Integrovaný dopravní systém více na papíře než v reálu [plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Českolipský deník | Milan Doležal | 20. 3. 2004] [tisk] Za běh na dlouhou trať považuje zástupce Českých drah ing. Rudolf Půlpán vytvoření celkového integrovaného dopravního systému v rámci celého Libereckého kraje. "Koncepce s dlouhodobým výhledem je taková, že by lidé mohli jezdit na jeden kupón nejen vlakem a autobusem, ale i městskou hromadnou dopravou po kraji. Zatím se tento projekt rozjíždí a testuje v Jablonci nad Nisou," uvedl pro redakci Českolipského deníku ing. Rudolf Půlpán. Ten nám také vzápětí vysvětlil, že podstatou tohoto projektu je to, že jsou jízdy rozděleny údajně do osmi tarifních pásem a cestující, který má předplatné například na MHD, může cestovat jak vlakem, tak i autobusem - například až do Turnova, což je zatím poslední osmé pásmo, kam může takto na jeden kupon cestovat. Podobný systém již delší dobu funguje u integrovaného dopravního systému v Praze a okolí. "Totéž by mělo vzniknout v celém Libereckém kraji, tedy i na okrese Česká Lípa, kdy by například cestující mohli jezdit z České Lípy do Nového Boru či Doks na jeden kupon ať vlakem nebo autobusem. Rozšíření integrovaného dopravního systému však provázejí jisté technické problémy v rámci odbavovacího systému. Otevřenou otázkou rovněž zůstává i vykalkulování zisku a ztrát," řekl ing. Rudolf Půlpán.