Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Starostové: Dokončení D8 je víc než nutné
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8 | Ústecký deník | Tomáš Prchal | 19. 3. 2004] [tisk]
Starostové obcí na Ústecku, kterých se dotkne dostavba dálnice D8, považují její urychlené dokončení v co nejkratším termínu za klíčové pro rozvoj regionu. A to i přesto, že se její výstavba a tedy i s ní spojené negativní jevy promítnou do života lidí. Libouchecký starosta Jiří Štěrba řekl, že na katastru horní části obce jsou zatím práce na ražbě tunelu a 1,2 kilometru dlouhé mostní konstrukci, která k němu svede dopravu, v přípravné fázi. "Jde zatím jen o zemní práce. Míjet by nás měla i těžká technika. Detonace v tunelu v obci slyšet budou, vymínili jsem si ale, aby mezi 22.00 a 6.00 byl klid," řekl starosta. Kritická situace nastane podle něj pro Libouchec ve chvíli, kdy se díky dálnici a neexistujícímu obchvatu znásobí doprava v obci. "Silnice nejsou v dobrém stavu, navíc na takový provoz není stavěná. Obchvatu navíc není nakloněná ani děčínská Správa Chráněné krajinné oblasti České středohoří," dodal starosta.
Starosta Telnice a senátor Jaroslav Doubrava míní, že ekologický terorismus kolem dostavby dálnice je již neúnosný. "Vím o tom dost, protože od samého začátku pomáhám ŘSD s vyřizováním záležitostí kolem povolovacího řízení," řekl senátor. Telnice se přesuny těžké techniky narozdíl od Libouchce nevyhnou. Trmický starosta Oto Neubauer je přesvědčen o tom, že kromě snížení počtu nezaměstnaných nejen v Trmicích přinese komunikace i rozvoj regionu. Noví investoři či výrobní firmy podle něj požadují bezproblémovou dopravní cestu, kterou je dálnice. D8 musí být podle něj dokončen jako celek, a to co nejdříve.
Na české straně má dálnice D8 měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit úsek o délce 23,3 kilometru z Trmic ke státní hranici, kde chybí ještě tři stavební rozhodnutí. Se zprovozněním tohoto úseku počítá Ředitelství silnic a dálnic ČR na konci roku 2006. Přes České středohoří by řidiči měli jezdit v roce 2008, původně měla celá dálnice stát již v roce 2005. Výstavba úseku Trmice státní hranice má přijít na 12 miliard korun. Náklady má pokrýt úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Zákon o jeho poskytnutí přijala koncem února vláda. Dálnice z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan se na české straně začala stavět v roce 1984. Návrh trasy existoval už v roce 1938.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu