Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Lidé z Bavor nechtějí dálnici u Mikulova
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | MF Dnes | Daniel Smola | 22. 3. 2004] [tisk]
Na rakouské straně se bude platit mýtné, tvrdí aktivistka. Lidé z Mikulova a okolí nechtějí ve své blízkosti dálnici, která by v budoucnu měla spojovat Brno s Vídní. Alespoň tak se k záměru výstavby dálnice stavěla většina ze zhruba šedesáti místních, kteří v pátek v podvečer přišli na toto téma debatovat do mikulovského hotelu Rohatý krokodýl. Varianta spojení Brna přes Mikulov, Drasenhofen a Poysdorf do Vídně je zatím nejpravděpodobnější dálniční trasou, kterou prosazuje i ředitelství silnic a dálnic. Rakušané již s výstavbou na své straně začínají, až k hraničnímu přechodu ji mají mít hotovou do konce roku 2009. "Dálnice kolem Mikulova pomůže snad jedině Brnu, Mikulovu určitě ne. Turisty k nám láká především krásná příroda v Chráněné krajinné oblasti Pálava, Lednicko-Valtický areál či vodní nádrž Nové Mlýny, ale také historické památky či výborné víno. Nic z toho nová dálnice nepodpoří. Spíše naopak," tvrdí Libuše Obrdlíková z padesátičlenného občanského sdružení Nebojsa z Bavor, které veřejnou diskusi o plánované dálnici pořádalo.
S jakými názory jste se při debatě setkali?
Že by někdo příliš oponoval naším stanoviskům, tak to určitě ne. Bohužel na diskusi chyběli lidé z městského úřadu či ředitelství silnic a dálnic, kteří by detailně osvětlili, o co jim přesně jde a proč prosazují právě trasu přes Mikulov.
Vyplynuly z debaty nějaké nové poznatky?
Od rakouských kolegů jsme se dozvěděli, že výstavbu rakouské dálnice až po hranici má stát zadat soukromé firmě. A ta za průjezd bude vybírat mýtné. To budou Češi těžko platit a spíš využijí stávající silnice.
Jaké jsou důvody, kvůli kterým dálnici u Mikulova odmítáte?
Nynější silnice z Brna do Mikulova je pěkná, myslíme si proto, že budování drahé dálnice je zbytečné. Existují jiné varianty. My chceme vést dialog o tom, jestli má význam duplicitní dálnice přes Mikulov, když kousek odtud již vede dálnice na Břeclav. A z ní je to na hranici jen dvanáct kilometrů. Mikulovská dálnice by cestu z Vídně do Brna urychlila nejvýše o čtvrt hodiny.
Hlavní důvod vašeho protestu je tedy zbytečnost dálnice?
Ne, cílem občanského sdružení Nebojsa je především ochrana životního prostředí. Nová dálnice na Mikulov by spolu s tou břeclavskou sevřela Pálavu, Lednicko-valtický areál a střední jezero Nových Mlýnů. Zákon sice tyto oblasti chrání, ale jen po jejich hranice. Těsně u jejich hranic už čtyřpruhá silnice vést může. Přičemž zvířata a ptáci takové hranice neznají a jistě jim stavba, včetně následného hluku a zplodin uškodí.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu