Ministr Šimonovský slíbil urychlení dálnice [plný text článku | kategorie: Dálnice – ČR, Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Právo | Jiří Růžička | 23. 3. 2004] [tisk] Stavby silnic a dálnice, která má Zlínský kraj na celostátní dálniční síť, budou v příštích letech pokračovat minimálně takovým tempem, jak to předpokládaly původní plány. Pokud dojde k zařazení některých projektů do záměrů, o nichž rozhodne Evropský parlament, mohly by se významnější úseky dokonce urychlit. Novinářům to v pondělí řekl ve Zlíně ministr dopravy Milan Šimonovský. Šance na dokončení možná v roce 2008
"Mezi devětadvaceti projekty, které by měly šanci čerpat přednostně z kohezních fondů EU, je i silnice od Katovic a Českého Těšína směrem na Brno a Vídeň, která přetne území Zlínského kraje a umožnila by napojení na dálnici D1, která již ke Zlínu směřuje od Vyškova na Mořice. Pokud tento projekt v Evropském parlamentu projde, je šance dokončit ji v roce 2008 až 2009," sdělil Šimonovský. K budované dálnici D1 ministr uvedl, že úsek z Vyškova do Mořic na Prostějovsku je stavěn v objemu 5,6 miliardy korun a do Mořic by měl být zprůjezdněn do roku 2006. Záměrem je protáhnout dálnici urychleně až za obec Vrchoslavice. Přípravné práce začnou už letos
"Počítá se, a to ještě letos, se zahájením přípravných prací a staveb na úseku dál na Kojetín a Kroměříž. S případným využitím kohezních fondů by se situace změnila a zřejmě by to stavbu urychlilo," naznačil Šimonovský. Ke Kroměříži by se dálnice měla podle původních plánů dostat do roku 2010. Navazující komunikace R49 směrem na Fryšták je podle Šimonovského v jednání se slovenskou stranou, protože představy českých stavitelů se opírají o zájem napojit ji na evropský koridor do Košic. "Tento projekt je součástí generelu dopravy Zlínského kraje a podporuje ho i město Zlín," doplnil hejtman Zlínského kraje František Slavík (KDU-ČSL). Šimonovský ve Zlíně potvrdil, že ve státním fondu dopravní infrastruktury je plánováno dostatek peněz i na ostatní stavby silnic a dálnic ve Zlínském kraji.