Mýto už ví, kudy povede obchvat [plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | dp | 23. 3. 2004] [tisk] Vyhrála nejdelší varianta kolem Hrušové. Lidé se těší, že město již nebude rozdělené silnicí. Lidé ve Vysokém Mýtě mají šanci, že se v dohledné době dočkají obchvatu, jehož stavba se v posledních letech neustále oddalovala. Ředitelství silnic a dálnic totiž rozjelo přípravu jeho stavby. Ze sedmi možných tras obchvatu zůstala ve hře nejdelší varianta, která by vytvořila deset kilometrů dlouhý obchvat Vysokého Mýta a Hrušové. "Prosadili jsme, aby obchvat Vysokého Mýta a Hrušové byla jedna stavba. Ze strany ministerstva dopravy jsme byli ubezpečeni, že v penězích není problém. Vše by mohlo jít poměrně rychlým tempem, stavět by se mohlo v ideálním případě už do dvou let," řekl starosta Vysokého Mýta Bohuslav Fencl. Dodal, že ředitelství silnic už vybrala jako projektanta pro územní řízení firmu Optima Vysoké Mýto. Rozhodnutí o trase předcházelo posouzení několika variant a loni biologický průzkum, který požadovalo ministerstvo životního prostředí. Závěr vedl podle Xavery Poldaufové z ministerstva dopravy k doporučení nejdelší varianty, která ve zcela nové trase řeší společný obchvat Vysokého Mýta i Hrušové.
Pro obyvatele Hrušové znamená rozhodnutí pro nejdelší variantu obchvatu dobrou zprávu. "Bylo jasné, že když se udělá jen obchvat Vysokého Mýta, na Hrušovou se později už nikdy nedostane," uvedl starosta Hrušové Petr Procházka. Dodal, že lidé z vesnice mají přitom přes rušnou silnici jen jediný přechod. "Druhý nám nepovolili. Nejhorší je, že zastávka Českých drah je na straně, kde je menší část vesnice. Většina lidí, kteří jdou na vlak, musí silnici přecházet. Děti, které jdou ráno do školy, musí přes silnici přejít také, aby se dostaly na autobusovou zastávku,"" řekl Procházka. Radní Pardubického kraje Miloslav Macela nechce odhadovat, kdy na nový obchvat Vysokého Mýta vyjedou první řidiči. "Vnímáme to jako prioritu a budeme dělat všechno pro to, aby stál co nejdřív," řekl Macela. Silnice ve Vysokém Mýtě rozděluje město na dvě části, lidé si tam na stále silnější provoz stěžují řadu let. V roce 2001 dokonce ekologičtí aktivisté na protest proti odkladům stavby obchvatu zablokovali silnici.