Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Náměstek chce urychlit výstavbu dálnice
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D11, Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | David Půlpán | 23. 3. 2004] [tisk]
Náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek, který na svůj post přišel z východních Čech - z místa radního Pardubického kraje odpovědného za dopravu - tvrdí, že ze své pozice bude dělat vše pro maximální urychlení stavby dálnice D11 do Hradce Králové. Kromě toho slibuje, že se bude snažit maximálně uspíšit stavbu rychlostní komunikace R35, která se stane další novou dopravní tepnou regionu. Kubínek je asi jedním z mála náměstků na ministerstvech, kteří mají doma schovaný výuční list. V České Třebové se vyučil zámečníkem kolejových vozidel. Po vyučení krátce pracoval ve vozovém depu v Hradci Králové, později vystudoval Střední průmyslové školu strojnickou v Hradci Králové a Fakultu strojní na Vysoké škole strojní a textilní v Liberci.
Začínal jako úředník
Podobnou oklikou se po revoluci dostal i do politiky. Svoji dráhu začal totiž jako úředník v České Třebové. Od roku 1991 řídil na Městském úřadě v České Třebové odbor majetku, později se stal tajemníkem, pak na tři roky přešel do firmy Isolit Bravo - Jablonné nad Orlicí, odkud se vrátil do České Třebové už jako místostarosta. Kubínkovi se podařilo po krajských volbách získat post radního Pardubického kraje odpovědného za dopravu. Když ministerstvo dopravy přebral po sociálních demokratech lidovecký ministr a hledal náměstka, jeho volba padla právě na Kubínka.
V pravý čas na pravém místě
"Ukázalo se opět, jak je nesmírně důležité být v pravý čas na pravém místě. Je to šikovný, pracovitý člověk, ale pokud by nebyl v lidové straně, těžko by mu někdo takový post nabídl," říká zastupitel České Třebové zvolený za ČSSD Jaroslav Demel. "Taková nabídka se dostává jen jednou za život. Rozhodování jsem měl snazší, protože děti jsou velké a v podstatě samostatné. Manželka také souhlasila, i když jednoduché to nebylo. Funkce náměstka ale není doživotní záležitost. V tom to bylo možná jednodušší," říká Kubínek Tvrdí, že neustále odkládaná dálnice D11 se stihne do roku 2006. "Stavba byla zahájena počátkem tohoto roku. Všichni děláme vše pro to, aby slíbený termín byl dodržen. Na většině staveb máme vykoupené pozemky a stojíme před branou stavebního povolení. Většina staveb má již svého dodavatele. V podstatě řešíme jeden velký majetkový problém u Hradce Králové, kde začal ostře sledovaný proces vyvlastňování. Není to jednoduché, ale vyčerpali jsme skutečně veškeré možnosti, které mohly vést k dohodě obou stran. Pevně věřím, že i tady dodržíme původní harmonogram. Musíme to stihnout. Byl bych rád, kdybychom byli stejně úspěšní i u pokračování D11 dál napříč Pardubickým krajem, a to rychlostní komunikací R35," řekl Kubínek.
Nic není rozhodnuto
Kubínek je zastáncem severní trasy rychlostní silnice. Ale neustále opakuje, že debaty nad oběma variantami se budou vést dál a nic není rozhodnuto. "Osobně jsem přesvědčen, že ani jižní varianta nebude bez protestů veřejnosti. Celou oblast mám mnohokrát projetou na horském kole a trasu znám také velmi dobře," říká. Rychlostní komunikace R35 by podle něj mohla být v Pardubickém kraji dokončena dříve než za deset let. "Jsem o tom přesvědčen. Oslovil jsem také hejtmany krajů, kterými R35 prochází. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic a jednotlivými kraji by mohla vzniknout technicko-ekonomická studie, abychom byli připraveni na zajištění budoucího financování staveb a měli podklady pro jednání s bankami a tak dále. Studie by měla popsat celou R35 od hranic s Německem po hranice se Slovenskem," uvedl Kubínek.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu