Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

NAPSALI JSTE NÁM
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Děčínský deník | Vlasta Vaňková | 23. 3. 2004] [tisk]
Labe mezi Velkým Březnem a Prostředním Žlebem a dále Hřenskem patří mezi nejkrásnější oblast severních Čech. Labe zde ve svém přirozeném korytě již tisíciletí teče k hranicím a dále pak do Německa. Neuváženým až fanatickým snažením několika lidí pod vedením pana Šefary, Foldyny, poslance Schlinga a dalších by o svou krásu mohlo Labe přijít. Je zřejmé, že uvedení pánové chtějí řeku využít pro své osobní aktivity a prospěch vlády ČSSD. Ta by jim měla dát souhlas a hlavně peníze na vybudování dvou jezů na Labi. Zvýšením hladiny vody by se údajně mohly přepravovat větší náklady. Otázka je, zda budou mít co vozit a jak dlouho, aby se tak velká investice deseti miliard vyplatila. Myslím si, že toto číslo nebude konečné. Touto stavbou by se zvýšila hladina řek nad okolní krajinu a zatopil se přirozený biotop - rostlinstvo, živočichové. Průtok vody by byl menší a z řeky by se stal kanál. V případě povodně jako byla v roce 2002, by Děčín a okolí bylo ještě více zatopeno. Prioritou dnešní doby je rychlost. Toto bohužel splňují kamiony, jejichž provoz na silnicích je sice méně ekologický, ale je rychlý.
Vysokorychlostní a ekologická přeprava je na železnici, obzvlášť nyní, kdy se investovaly miliardy do rekonstrukce tratí. Po roce 1990, kdy se v této zemi privatizovalo a likvidoval průmysl, dotklo se toto v našem městě hodně továren (Diana, Desta, ZPA, Centroflor, Armaturka, KIN), u ostatních firem se snižovaly stavy pracovníků. Toto postihlo i firmu ČSPL. Údajně, aby se udržely špičky této společnosti, rozprodaly ostatní majetky, např. loděnice. Lidé tohoto typu jsou nepoučitelní, protože jim jde o osobní prospěch, ohrožení životního prostředí je nezajímá. Jestliže chtějí provozovat lodní přepravu zboží, nechť se oni přizpůsobí řece. Od roku 1946 jsem prožívala dětství a hrála si většinou u Labe, později i sportovala - kanoistika, veslování. Píši to proto, že po Labi jezdily každý den tažné lodě, za nimi dva až tři čluny s nákladem. Důležité taky asi bylo, že se dno Labe průběžně bagrovalo a čistilo. To se v posledních letech vůbec nedělá. Jestliže pan Šefara tvrdí, že se investice do jezů vrátí, ať si jako představitel ČSPL a. s. vezme na tuto stavbu půjčku osobně. Peníze ze státního rozpočtu jsou peníze nás všech, nejsou to peníze vlády, parlamentu, aby se přihrávaly ze známosti. Žádám Vás všechny, kteří máte velkou zodpovědnost za stav této země a života v ní, za deset miliard opravte dětskou nemocnici v Motole, vzácné památky, financujte školství apod.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu