Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Sdružení: Dálnice D3 bude do roku 2010
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | MF Dnes | Barbora Říhová | 23. 3. 2004] [tisk]
Ministr dopravy Šimonovský tvrdí, že stavba se zpozdí o tři roky, Sdružení pro výstavbu dálnice nesouhlasí. Další investory, kteří by přinesli peníze, hledá Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a R4. Odmítají postoj ministra dopravy Milana Šimonovského, který termín dostavby dálnice D3 stanovený na rok 2010 zpochybnil a posunul o tři až čtyři roky. "Pro nás je stále směrodatné datum dostavby v roce 2010, které schválila vláda. Přesto jsme požádali premiéra, aby se k výrokům ministra vyjádřil, odpověď jsme ale zatím nedostali," uvedl předseda sdružení a senátor Pavel Eybert s tím, že posunutí dostavby by mělo špatný dopad například na firmy, které by se mohly zapojit do financování dálnice. Přidělené finanční prostředky ovšem nejsou podle členů sdružení tak vysoké, aby byl dodržen harmonogram výstavby, proto oslovují další případné investory. Ti mohou vypracovat projekty, které sdružení předloží vládě. Kromě nedostatku peněz se objevily problémy s vypracováním a schválením územního plánu na některých úsecích dálnice. "Na vypracování konceptu územního plánu v našem kraji se pracuje, samozřejmě bereme ohled na vliv dopravy na životní prostředí. Naše první varianta trasy dálnice byla totiž odmítnuta právě ministerstvem životního prostředí. Trasu dálnice snad schválíme v příštím roce" poznamenal vedoucí oddělení územního plánu na krajském úřadě Michal Košík.
"Také jednáme s různými sdruženími. Snažíme se být vstřícní, dokonce všechny materiály, které se plánu výstavby dálnice týkají, zveřejňujeme na internetu," dodal Košík. Jedna z navrhovaných a zároveň problematických možností je vedení dálnice na trase Praha - Mezno přes takzvanou zelenou louku, tedy v místech, kde je jen málo dopravních komunikací. Trasu navrhlo Ředitelství silnic a dálnic. Proti této variantě se postavila řada obcí a ekologických sdružení, mezi nimi Arnika, jejíž členové se snaží změnit plánovanou trasu a při výstavbě využít již stávajících komunikacích. "Už tři roky se snažíme změnit trasu dálnice navrhovanou Ředitelstvím silnic a dálnic, která narušuje krajinu Posázaví a západního Benešovska. Naštěstí navržený uzemní plán nikdy neodsouhlasilo ministerstvo životního prostředí," uvedl Petr Hrdina ze sdružení Arnika, který zdůraznil, že problémová trasa prochází územím s minimální dopravou, zasahuje tak do volné krajiny a stává se novým dělícím prvkem. "Ničí také rekreační a turistickou oblast," řekl Hrdina s tím, že je prokázáno, že skutečně existují přijatelnější řešení. Problémy s dálnicí: Nedostatek peněz, zpochybnění termínu dostavby a potíže s územním plánem, protesty proti vedení dálnice přes zelenou louku.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu