ČSAD BUS Ústí nad Labem: Jednou z nejdůležitějších priorit pro příští období zůstává ekologie [rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR, Alternativní pohonné hmoty | Dopravák 24. 3. 2004] [tisk] V rámci našeho úvodního seriálu, v němž informujeme o dosažených výsledcích a dalších záměrech našich členských firem ADSSF, jsme požádali o rozhovor předsedu představenstva a ředitele společnosti ČSAD BUS Ústí nad Labem Dr. PAVLA KNECHTA: Jaké cíle a záměry přijalo vedení společnosti pro rok 2004?
"Rok 2004 bude pro naši společnost ČSAD Ústí nad Labem a.s. ve znamení udržení a posílení pozic na dopravním trhu a zvýšení jeho podílu. Současný trh je víceméně rozdělen, ale určité možnosti zde ještě vidíme, i když je možné, že o některé dopravní příležitosti například můžeme přijít, ale chceme také nové získat. Smlouvy na základní dopravní obslužnost pro letošní rok máme s krajskými úřady uzavřeny a jsou také uzavřeny smlouvy na ostatní dopravní obslužnost s jednotlivými zákazníky. Tento stav chceme stabilizovat. Vzhledem k zavedení spotřební daně u pohonných hmot chceme dál pokračovat ve snižování nákladů i přes to, že by dopad spotřební daně měl být řešen dalšími finančními prostředky. V současné době například pracujeme na projektu optimalizace dopravy, od kterého si slibujeme lepší využití vozidel a zaměstnanců při zachování stávajících jízdních řádů.
Jednou z nejdůležitějších priorit pro příští období zůstává ekologie. To, že jdeme rozhodně správným směrem dokazuje politika EU v této oblasti. Evropská komise považuje stlačený zemní plyn za nejperspektivnější palivo a v Zelené knize "K evropské strategii bezpečnosti energetických dodávek" je cílem nahradit do roku 2020 celkem 20 % paliv v dopravě alternativními zdroji (z toho zemní plyn má tvořit min. 50 %). Soulad naší legislativy s EU se projevuje nejen v dokumentech jako jsou "Energetická politika MZP", která uvádí mezi pěti hlavními cíli politiky zvyšování podílu alternativních paliv na 20 % v roce 2020, dále pak "Energetická politika MPO" a "Národní program na zmírnění dopadů změny klimatu v ČR", který uvádí stejný cíl jako Energetická politika MŽP. Společnost ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s. považuje za svou povinnost zlepšovat životní prostředí v oblastech, kde působí, a bude i nadále zavádět nová ekonomická a ekologická vozidla s pohonem na čistý zemní plyn - EKOBUSY a bude pokračovat ve zlepšování životního prostředí nejen v severozápadních Čechách.
V návaznosti na blížící se vstup České republiky do Evropské unie byla začátkem února tr. uzavřena Smlouva o spolupráci mezi ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s., třetím největším dopravním operátorem meziměstské dopravy v ČR, a největším dopravcem působícím na dopravním trhu v Německu, firmou BVG Berliner Verkehrsbetriebe, Berlín. Tato firma je bezkonkurenčně největším německým dopravcem provozujícím ve spádovém území hlavního města SRN 9 linek metra, 28 linek tramvaje a 163 linek autobusů. Celý navazující systém dopravy funguje v gigantickém integrovaném dopravním systému, který je zajišťován neuvěřitelným počtem 3 500 vozidel. Jedno z nosných témat příští úzké spolupráce mezi našimi společnostmi bude řešení problematiky skutečně funkčních integrovaných dopravních systémů na bázi platné legislativy EU."