Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

ČSAD BUS Ústí nad Labem: Jednou z nejdůležitějších priorit pro příští období zůstává ekologie
[rešerše | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR, Alternativní pohonné hmoty | Dopravák 24. 3. 2004] [tisk]
V rámci našeho úvodního seriálu, v němž informujeme o dosažených výsledcích a dalších záměrech našich členských firem ADSSF, jsme požádali o rozhovor předsedu představenstva a ředitele společnosti ČSAD BUS Ústí nad Labem Dr. PAVLA KNECHTA:
Jaké cíle a záměry přijalo vedení společnosti pro rok 2004?
"Rok 2004 bude pro naši společnost ČSAD Ústí nad Labem a.s. ve znamení udržení a posílení pozic na dopravním trhu a zvýšení jeho podílu. Současný trh je víceméně rozdělen, ale určité možnosti zde ještě vidíme, i když je možné, že o některé dopravní příležitosti například můžeme přijít, ale chceme také nové získat. Smlouvy na základní dopravní obslužnost pro letošní rok máme s krajskými úřady uzavřeny a jsou také uzavřeny smlouvy na ostatní dopravní obslužnost s jednotlivými zákazníky. Tento stav chceme stabilizovat. Vzhledem k zavedení spotřební daně u pohonných hmot chceme dál pokračovat ve snižování nákladů i přes to, že by dopad spotřební daně měl být řešen dalšími finančními prostředky. V současné době například pracujeme na projektu optimalizace dopravy, od kterého si slibujeme lepší využití vozidel a zaměstnanců při zachování stávajících jízdních řádů.
Jednou z nejdůležitějších priorit pro příští období zůstává ekologie. To, že jdeme rozhodně správným směrem dokazuje politika EU v této oblasti. Evropská komise považuje stlačený zemní plyn za nejperspektivnější palivo a v Zelené knize "K evropské strategii bezpečnosti energetických dodávek" je cílem nahradit do roku 2020 celkem 20 % paliv v dopravě alternativními zdroji (z toho zemní plyn má tvořit min. 50 %). Soulad naší legislativy s EU se projevuje nejen v dokumentech jako jsou "Energetická politika MZP", která uvádí mezi pěti hlavními cíli politiky zvyšování podílu alternativních paliv na 20 % v roce 2020, dále pak "Energetická politika MPO" a "Národní program na zmírnění dopadů změny klimatu v ČR", který uvádí stejný cíl jako Energetická politika MŽP. Společnost ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s. považuje za svou povinnost zlepšovat životní prostředí v oblastech, kde působí, a bude i nadále zavádět nová ekonomická a ekologická vozidla s pohonem na čistý zemní plyn - EKOBUSY a bude pokračovat ve zlepšování životního prostředí nejen v severozápadních Čechách.
V návaznosti na blížící se vstup České republiky do Evropské unie byla začátkem února tr. uzavřena Smlouva o spolupráci mezi ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s., třetím největším dopravním operátorem meziměstské dopravy v ČR, a největším dopravcem působícím na dopravním trhu v Německu, firmou BVG Berliner Verkehrsbetriebe, Berlín. Tato firma je bezkonkurenčně největším německým dopravcem provozujícím ve spádovém území hlavního města SRN 9 linek metra, 28 linek tramvaje a 163 linek autobusů. Celý navazující systém dopravy funguje v gigantickém integrovaném dopravním systému, který je zajišťován neuvěřitelným počtem 3 500 vozidel. Jedno z nosných témat příští úzké spolupráce mezi našimi společnostmi bude řešení problematiky skutečně funkčních integrovaných dopravních systémů na bázi platné legislativy EU."
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu