Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Obchvat Plzně už je papírově hotový
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D5 | Právo | Ivan Blažek | 24. 3. 2004] [tisk]
Stavba posledních kilometrů dálnice kolem krajské metropole začne okolo Velikonoc. V patnáctileté bitvě o obchvat Plzně padlo poslední důležité razítko. Ministerstvo dopravy vydalo v těchto dnech stavební povolení pro zbývající a jedinou ještě nezahájenou část celého díla - zhruba dva a půl kilometru dlouhý úsek dálnice ve střední části obchvatu u Štěnovic. "Pokud se proti rozhodnutí nikdo neodvolá, nabude 25. března právní moci. Staveniště chceme předat ještě před Velikonocemi, vlastní práce začnou hned vzápětí," řekla Právu hlavní inženýrka stavby Marie Nádvorníková z Ředitelství silnic a dálnic.
Zbraně mlčí
Ta se případných odvolání neobává, kontroverzní stavbu už totiž nemá kdo a hlavně proč protahovat. Ekologičtí aktivisté složili zbraně již před několika měsíci a nebezpečí už zřejmě nehrozí ani od dotčených obci, které v minulosti proti schválené trase dálnice bojovaly. "Rozhodnutí jsme si prostudovali a odvolávat se nebudeme," potvrdil Oldřich Havlíček (Nez.), místostarosta Štěnovic, které budou mít stavbu hned za humny. "Všechny změny v projektu, na nichž jsme se dohodli s investorem, byly splněné," dodal. Štěnovice a vedlejší Útušice si za svoji vstřícnost při stavebních řízení vymohly některá ekologická vylepšení, například v podobě protihlukových valů nebo ozelenění některých ploch. Dokončení dálnice navíc místním přinese úlevu. Zatím je totiž obchvat západočeské metropole dokončený jen v provizorní podobě a jeho chybějící střed nyní nahrazuje silnice druhé třídy, která obě vesnice jen těsně míjí. "Hluk projíždějících aut je teď u nás slyšet prakticky neustále, ve dne v noci. A jen díky kruhové křižovatce, kterou jsme si také prosadili, lze z obce na zmíněnou silnici vůbec rozumně najíždět," podotkl Havlíček.
Díra do Valíku
Z celého 20,5 kilometru dlouhého obchvatu Plzně je zatím definitivně hotovo jen 8,5 kilometru mezi Sulkovem a Útušicemi. Stejně dlouhý úsek na druhém konci mezi Ejpovicemi a Černicemi je dokončený v polovičním profilu. "Nejzazším termínem pro jeho úplné dostavění je konec září," sdělila Nádvorníková po kontrolním dnu, který se zde konal 23. března. Na zbývající celkem 3,5 kilometru dlouhé střední části se už nyní staví nejobtížnější objekt celého obchvatu - čtyři sta metrů dlouhý tunel skrz vrch Valík - a také most přes řeku Úhlavu. "Razicí stroje zatím vyhloubily první desítky metrů tunelu, u mostu se zakládají pilíře," připomněla Nádvorníková, podle níž celý tento úsek včetně posledních kilometrů dálnice, které nyní dostaly stavební povolení, vyjde přibližně na tři miliardy korun. Celý obchvat, který funguje v nedodělaném stavu od prosince 2003, má být kompletně zprovozněný na konci roku 2006.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu