Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Stezka Chrudim - Pardubice
[plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR | Pardubické noviny | Romana Netolická | 26. 3. 2004] [tisk]
Město perníku je od Chrudimě vzdáleno jedenáct kilometrů. Mnozí lidé volí k přepravě bicykl, ale zároveň riskují, že se stanou obětí dopravní nehody. Jejich bezpečnost může zajistit souběžná silnice určená pouze pro ně. Plánovaná výstavba cyklostezky spojující Pardubice a Chrudim si vyžádá investici dosahující šestatřiceti tisíc korun.
Tři metry na šířku
Jednání o její realizaci svolal radní zodpovědný za rozvoj Pardubického kraje, cestovní ruch a propagaci, Ondřej Kudrnáč. Kromě krajských představitelů se ho zúčastnili i zástupci Chrudimě a Pardubic. "V současné době je už dokončena vyhledávací studie, kterou uhradil Pardubický kraj. Domluvili jsme se, že budeme pracovat na zadání dokumentace potřebné k územnímu řízení," říká Ondřej Kudrnáč. Cyklostezka bude ve velké většině kopírovat stávající silnici mezi Chrudimí a Pardubicemi. "Měla by měřit asi tři metry na šířku, hovořili jsme i o případném nasvícení trasy. Povede z Pardubic přes Dražkovice a Mikulovice, v Medlešicích by se měla odklonit za výstavbu rodinných domů a vrátit se zpět souběžně k vozovce vedoucí do našeho města," tvrdí místostarosta Chrudimě Jaroslav Trávníček.
Výstavba cyklostezky si vyžádá značnou investici, ve které jsou zaneseny i výkupy pozemků. "Částka se pohybuje kolem šestatřiceti milionů korun, " uvádí krajský radní zodpovědný za dopravu Miloslav Máčela. Finanční prostředky by měla ve stejné výši uvolnit obě města a Pardubický kraj, až šedesát procent může činit dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. "Do jednoho měsíce se zastupitelstva vyjádří, zda města hodlají cyklostezku financovat. Nyní je předčasné hovořit o její realizaci - letos by měla být dokončena veškerá dokumentace, " dodává krajský radní Ondřej Kudrnáč. Skutečnost, že by lidé jezdili mezi Chrudimí a Pardubicemi na kole po speciální stezce, vítají i policisté. Silnice první třídy totiž nemá podle nich šířkové uspořádání podle normy, a to zejména proto, že jí chybí rozšířená krajnice pro nouzové stání. Když je vozidlo nuceno zastavit na kraji vozovky, zůstává převážnou šířkou auta v jízdním pruhu a tím omezuje a ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu.
Mnohem vyšší bezpečnost: "Cyklostezka dostane nemotorizované účastníky na samostatnou komunikaci a tím bude jejich účast v silničním provozu mnohem bezpečnější, " uzavírá chrudimská tisková policejní mluvčí Věra Hamáčková. Zástupci kraje, pardubické a chrudimské radnice rokovali o vybudování spojnice určené pro koláře. Cyklostezka by měla být souběžná se silnicí, pouze v Medlešicích se plánuje trasu odklonit za rodinné domy.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu