Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Údaje o splavnosti Labe se různí
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Ústecký deník | Vladimír Škaloud | 30. 3. 2004] [tisk]
Německé ministerstvo dopravy poskytlo české straně nesprávné informace o splavnosti Labe na německém území, tvrdí německý Der Spiegel. Zástupci českých rejdařů však říkají, že údaje jsou pravdivé. Podle magazínu je od českoněmecké hranice po Magdeburk zaručena hloubka plavební dráhy jen 1,4 metru v průměru pouhých 276 dní v roce. To by zpochybnilo záměr vybudovat vodní díla Malé Březno a Prostřední Žleb, protože využitelnost lodní dopravy by byla menší, než předpokládá projekt. "Jedná se o další dezinformaci ze strany odpůrců výstavby jezů," zlobil se Miroslav Šefara, člen představenstva Československé plavby labské Děčín. "Němci nejsou schopni od státní hranice do Drážďan garantovat požadovaný stotřiceticentimetrový ponor," tvrdí naopak Marian Páleník, ředitel sdružení Přátelé přírody podílejícího se na protestech. Na druhém Labském sympoziu, které se uskutečnilo 20. března v Dessau, ale podle Šefary německá strana znovu potvrdila výšku hladiny 1,6 metru průměrně 345 dní v roce. "Za přítomnosti spolkového ministra dopravy Manfreda Stolpeho to deklaroval Detlef Aster, zástupce ředitele správy a údržby německé vodní cesty," upozornil. "Máme důkazy. Tyto údaje jsou obsaženy v mezivládních protokolech a v materiálech německých ministerstev dopravy i životního prostředí," uzavřel Šefara.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu