Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Evropská komise předložila návrh třetího železničního balíčku
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – svět | Dopravní noviny | jet | 1. 4. 2004] [tisk]
Evropská komise na počátku března zveřejnila návrhy právních předpisů, které tvoří součást tzv. třetího železničního balíčku. V souladu s Bílou knihou "Evropská dopravní politika do roku 2010: Čas rozhodnout" tak Evropská komise pokračuje v nastoupeném trendu reforem železničního sektoru, uvedlo v polovině března tiskové oddělení Ministerstva dopravy ČR. Třetí železniční balíček tvoří celkem čtyři návrhy právních předpisů. V otázce otevření trhu komise navrhuje, aby od 1. ledna roku 2010 mohly železniční podniky, které mají licenci a požadovaná osvědčení dopravce, provozovat mezinárodní železniční osobní dopravu v zemích Evropské unie včetně kabotáže (vnitrostátní dopravy mezi všemi stanicemi na mezinárodní trase). Komise si od tohoto kroku slibuje větší konkurenceschopnost železniční dopravy zvláště vůči nízkonákladovým leteckým společnostem. Iniciativa Evropské komise je odpovědí také na požadavek Evropského parlamentu na otevření trhu osobní železniční dopravy.
Více práv cestujícím
Komise dále navrhuje přiblížit podmínky přepravy cestujících v mezinárodní železniční dopravě podmínkám letecké dopravy. Aby podpořila zájem veřejnosti o využívání železnice na střední a větší vzdálenosti, navrhuje stanovit minimální standardy přepravy tělesně postižených cestujících a pravidla pro vyřizování stížností a případy zpoždění vlaku včetně kompenzací cestujícím za nedodržení jízdního řádu.
Zvýšení kvality služeb železniční nákladní dopravy
Komise považuje nedostatečnou kvalitu služeb poskytovaných provozovateli nákladní železniční dopravy za hlavní příčinu nízkého podílu železnice na dopravním trhu Evropské unie. Představila proto návrh nařízení, podle nějž by se součástí přepravní smlouvy v nákladní železniční dopravě měly stát i minimální standardy nákladní železniční dopravy. Návrh obsahuje také úpravu odpovědnosti dopravce za nedodržení těchto standardů včetně minimální úrovně odškodnění. Certifikace strojvedoucích a vlakového personálu Komise zastává názor, že v zájmu dosažení interoperability evropského železničního systému bude nutné zajistit nejen interoperabilitu technickou, tedy železniční infrastruktury, hnacích vozidel a vozového parku, ale i personální. Z tohoto důvodu navrhuje zcela novou směrnici, která upraví podmínky jednotné certifikace strojvedoucích a vlakového personálu včetně vzájemného uznávání těchto certifikátů na celém území Evropské unie.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu