Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Okruh čeká na miliardy
[plný text článku | kategorie: Silnice – ČR | Večerník Praha | Pavel Kačer | 1. 4. 2004] [tisk]
Peníze prý nejsou problém, Poslanecká sněmovna o nich ale ještě nejednala. Na obchvatu hlavního města se znovu mají objevit stavební stroje. Nejpozději koncem roku 2007 budou řidiči jezdit po novém úseku Pražského okruhu v jihozápadní části. Sehnat dvacet miliard korun na 16 kilometrů silnice prý pro stát nebude problém. Někteří dopravní odborníci ale tvrdí, že obchvat Praze stejně nepomůže. Řidiči, kteří stojí v dlouhých kolonách při průjezdu Prahou, dostali novou naději. Na silničním okruhu, který má odvést především dálkovou dopravu mimo hlavní město, se začne pracovat už v příštím roce. Odborníci se přesto netají tím, že stavba má zpoždění a katastrofální dopravní situaci stejně nezlepší. Desetimiliardový úvěr, který poskytne Evropská investiční banka, má Praze na silniční obchvat přiklepnout Poslanecká sněmovna. Včera se ale tento bod na jednání nedostal. Stejně velkou částku přidá Státní fond dopravní infrastruktury. Peněz na velkou stavbu tak má být dost. "Nevidím problém v tom, že by parlament tento bankovní úvěr neschválil," řekl začátkem týdne poslanec Karel Sehoř (ODS). "Finance na Pražský okruh i na dálnici D8 mít budeme," potvrdil náměstek fondu dopravy Jiří Novák. " Horší situace je u dalších investic,"dodal.
Kudy se bude jezdit?
Do čtyř let by tak měla nová čtyřproudová komunikace spojit dálnici D1 na Brno s dálnicí D5 na Plzeň. Investor, Ředitelství silnic a dálnic, rozdělilo akci do dvou staveb Lahovice-Slivenec a Lahovice-Vestec. Úsek mezi Slivencem a Třebonicemi už motoristé několik let využívají. Dálniční obchvat v jihozápadní části prodraží mosty a tunely, protože trasa vede velmi členitým terénem. Mezi Lahovicemi a Slivencem musí stavbaři překlenout Lochkovské údolí a okraj Slavičího údolí. Dvoutubusový tunel z Lochkova do Radotína bude měřit víc než jeden a půl kilometru. Na něj naváže dvoukilometrová estakáda přes údolí Berounky. Komunikaci zakončí tříúrovňová křižovatka se Strakonickou ulicí. Komplikovaná bude i stavba v úseku Lahovice-Jesenice. Včetně vesteckého přivaděče bude měřit deset kilometrů. Na mimoúrovňovou křižovatku v Lahovicích naváže most přes Vltavu v délce 236 metrů, který vústí do dvoukilometrového tunelu.
Odborník: Obchvat stejně nepomůže
Stavět se naplno začne příští rok. "Letos v září vyhlásíme soutěž na zhotovitele,"ubezpečil Petr Kurel z Ředitelství silnic a dálnic. Z plánovaného osmdesátikilometrového Pražského okruhu slouží zatím necelá pětina. Podle primátor Pavla Béma má stavba nejméně desetileté zpoždění. I po dokončení, jehož termín nedokáže nikdo odhadnout, jsou odborníci skeptičtí. "Jestli si někdo myslí, že se tak vyřeší dopravní situaci hlavního města, je na velkém omylu. Hustota provozu je příliš vysoká a ani obchvat ji moc nesníží," posteskl si Jiří Novotný z Odborového svazu pracovníků dopravy a silničního hospodářství.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu