Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Rakouští odpůrci tranzitu připravují blokádu silnic
[plný text článku | kategorie: Dálnice – svět, Vliv na životní prostředí – svět | Dopravní noviny | ČTK | 1. 4. 2004] [tisk]
Rakouští odpůrci tranzitní nákladní dopravy v březnu oznámili, že plánují na období před Velikonocemi sérii blokád významných dopravních tahů. Protest odůvodňují mimo jiné tím, že nárůst tranzitní dopravy kamionů zhorší kvalitu ovzduší a zvýší hluk. Několik shromáždění se bude konat od 5. do 7. dubna, a to zejména v odpoledních hodinách. V první a poslední den protestů chtějí demonstranti pod vedením aktivisty Fritze Gurgisera zastavit provoz například na části dálnice A12 v Tyrolsku. Demonstrace se má uskutečnit také na silnici přes Fernský průsmyk, který spojuje Rakousko s Bavorskem. Protesty na silnicích potrvají několik hodin s výjimkou poslední blokády na dálnici A12, kde na 7. dubna připravují odpůrci tranzitu blokádu provozu od poledne až do půlnoci, tedy po dobu 12 hodin. Aktivisté již delší dobu kritizují Evropskou unii za to, že nepovolila Rakousku v dosavadní podobě prodloužit systém ekobodů, jenž umožňoval regulaci tranzitu kamionové dopravy přes rakouské Alpy.
Ze stejného důvodu několik desítek Rakušanů zablokovalo již v prosinci na dvě hodiny dopravu na části Tauernské dálnice A10 - nejdůležitější silnici ze Salcburku na jih země. Unie odmítnutí prodloužit systém ekobodů odůvodňovala tím, že systém reguluje pouze průjezd zahraničních kamionů, zatímco rakouské nijak neomezuje bez ohledu na to, jak ekologický (či neekologický) je jejich provoz. To podle Bruselu představovalo porušení zásady rovnosti všech členů, na níž EU spočívá. Systém ekobodů byl Rakousku umožněn jako výjimka při vstupu do EU v roce 1995 s platností na deset let a s uplynutím této lhůty vyprší. To však neznamená, že průjezd ekologicky citlivými oblastmi, jako jsou Alpy, nemůže být regulován. Regulace by však měla dopadat na všechny stejně a být třeba finančního typu (vysoké mýtné) tak, aby bylo výhodnější například převážet zboží či kamiony se zbožím přes oblast Alp po železnici.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu