Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Stavba silnice k hranicím už začala
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | Lukáš Kobera | 1. 4. 2004] [tisk]
Dělníci včera zahájili výstavbu prvních kilometrů silnice z Liberce do Hrádku nad Nisou. Stavba prvních sedmi a půl kilometru nové silniční trasy z Liberce na hranice do Hrádku nad Nisou začala včera ve Stráži nad Nisou. Čtyřproudá silnice skončí zatím v Bílém Kostele, řidiči na ní poprvé vyrazí příští rok na podzim. Stavební firma za ní dostane 804 milionů korun, z toho zhruba 65 milionů zaplatí Evropská unie. "O té silnici se mluví už přes deset let, jsme rád, že se konečně začne stavět. Zrychlí se tím spojení do Německa a i příjezd do Liberce bude vypadat o něco kulturněji,"zmínil řidič Michal Macháček. S tím souhlasí i krajský radní pro dopravu Miroslav Mach. "Je to součást hlavního tahu do Německa, ale urychlí to i jízdu směrem na Nový Bor a průjezd krajským městem. Kromě toho nás čtyřproudá silnice zbaví některých nebezpečných míst na staré cestě například přechodu pro chodce na Bedřichovce. Ten nahradí podchod,"uvedl. Nová cesta přímo naváže na čtyřpruhový průtah Libercem.
Ve skutečnosti postaví dělníci jen polovinu čtyřpruhové silnice, která bude až na jedinou výjimku kopírovat starou trasu. Jakmile dokončí novou polovinu silnice, starou zavřou a opraví. "Výjimkou bude nová mimoúrovňová křižovatka ve Svárově. Ta nahradí dnešní odbočky do Stráže a do Machnína a musí se postavit celá,"prozradil Mach. Liberecký kraj si od silnice slibuje také rychlejší rozvoj průmyslu. "Napojení do Polska a Německa je pro nás životně důležité a zatím tu citelně chybělo. Silnice se plánuje už od začátku devadesátých let,"připomněl hejtman Pavel Pavlík. Dělníci na stavbě pracují ve skutečnosti už od loňského listopadu, zatím však stihli jen přípravné práce. Jedním z důvodů, proč začali na podzim, byla nutnost čerpat co nejdříve evropské peníze. Unie totiž na stavbu přispívá z projektu Phare, který je však určený pouze přistupujícím zemím a se vstupem České republiky končí. "Bez evropských peněz bychom stavbu prosazovali jen velmi obtížně,"podotknul generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Zveřejněné náklady na vybudování nové silnice jsou podle něj ještě s pětiprocentní daní z přidané hodnoty. "Zatím není jasné, jestli dostaneme od státu více peněz, když se daň zvedne na devatenáct procent. Předpokládám, že spíše ne, ale tuto stavbu by to už nemělo ohrozit,"konstatoval Laušman. Čtyřproudá silnice skončí v Bílém Kostele, další etapa do Hrádku, tentokrát už dvoupruhová, je zatím ve hvězdách. "Máme připravenou dohodu mezi Českou republikou, Polskem a Německem. kdy se stavbou začneme, to ale záleží jedině na penězích,"dodal Laušman.
Silnice k hranicím
O stavbě čtyřproudé silnice se mluví už od začátku devadesátých let.
První etapa skončí v Bílém Kostele, spolyká 804 milionů korun, z toho 65 miliony přispěla Evropská unie.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu