Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Brno chce lidi přesvědčit o investici století
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | Právo | Jan Chmelíček | 3. 4. 2004] [tisk]
Město Brno chce své občany přesvědčit o účelnosti rekonstrukce železničního uzlu, spojené s přesunem hlavního vlakového nádraží o několik set metrů na jih. S reklamní agenturou Marco uzavřelo smlouvu, podle níž by tato společnost městu za dva milióny korun vypracovala návrh strategie působení na veřejnost v této otázce. "Sami to neumíme," komentoval to náměstek primátora Petr Zbytek (ODS), podle kterého radní současně schválili mandátní smlouvu se společností Jižní centrum Brno, jež by se měla postarat o realizaci kampaně, kterou agentura Marco navrhne. Zbytek připustil, že náklady kampaně budou mnohamiliónové. "Pokud chceme umístit v novinách články, využívat inzerce v prostředcích hromadné dopravy, vydávat tiskoviny, pořádat semináře, budeme to muset zaplatit," řekl náměstek primátora. Právě tento fakt byl podle něj hlavní příčinou toho, že město s kampaní dlouho váhalo a začíná až v hodině dvanácté, když se naplno rozjela petiční kampaň občanských iniciativ za uspořádání místního referenda k této otázce. "Lidé podepisují archy, ale pořádně nevědí, čeho se to týká. Mluví se jen o odsunu nádraží, ale nikdo nehovoří o tom, že jde o přestavbu celého železničního uzlu. O tom, že by se stejně musela stavět nová odbavovací hala od pošty až po Malou Ameriku, že by se během deseti let muselo přestavovat celé nádraží," řekl Zbytek.
"Jeho kolejiště je v obloucích a ty jsou ve špatném technickém stavu. Muselo by se rekonstruovat za provozu, což by bylo nákladné a způsobovalo by to cestujícím značné obtíže," dodal Zbytek a oznámil, že společnost Jižní centrum chce zřídit informační stánek ze stavebních buněk a kontejnerů v místech, kde se dnes staví obchodní galerie Vaňkovka a kudy denně prochází tisíce lidí od městského centra na autobusové nádraží Zvonařka. Lidé, obcházející staveniště, ovšem vůbec nejsou naladěni na osvětu jakéhokoli druhu a navíc jsou to většinou mimobrněnští uživatelé autobusové, nikoli železniční dopravy. V nádražní hale však informační kancelář či stánek zřízen nebude. Nezdá se, že by železnice měla o propagaci rekonstrukce železničního uzlu větší zájem. "České dráhy měly nereálné požadavky, proto jsme od záměru zřízení informačního stánku v nádražní hale upustili. Navíc ČD nejsou v projektu přímo angažované, týká se to druhé železniční společnosti - Správy dopravní cesty. Nedošlo prostě k dohodě," vysvětlil Petr Zbytek a vyjádřil přesvědčení, že se vhodnější místo pro informační stánek ještě najde.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu