Němci opraví hlavní drážní trať do Čech [plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR, Železniční doprava – svět | Boleslavský deník | kčr | 6. 4. 2004] [tisk] Rekonstrukce hlavní trati mezi německou Pirnou a státní hranicí s Českem má trvat až dva roky. Po tuto dobu budou vlaky jezdit jen po jedné koleji. "Obáváme se kolapsu mezinárodní nákladní dopravy. Situace je o to horší, že stále chybí vhodné dálniční spojení," upozornil předseda Odborového sdružení železničářů a člen dozorčí rady Českých drah Jaromír Dušek. Podle mluvčího podniku Petra Šťáhlavského nehrozí, že by železniční doprava severním směrem zkolabovala. "Vlaky mohou výluku objíždět přes Rumburk, elektrifikovanou tratí do Chebu, po staré trati na Plzeň nebo Podkrušnohorskou magistrálou. V provozu zůstanou i regionální železniční přechody," řekl včera Šťáhlavský. Osobní dopravy mezi Děčínem a Drážďany by se rekonstrukce měla dotknout jen omezeně. "Bude to sice pro nás náročnější na organizaci a řízení, ale kromě určitého zpoždění se jiných komplikací neobávám," sdělil Šťáhlavský. Dopravní situace má být podobná jako v Česku při modernizaci dvou železničních koridorů. Cestující si už zvykli, že vlaky ve stavební sezóně nejezdí včas. Německé dráhy plánovaly, že hlavní trať podél Labe zcela uzavřou na jeden rok. Na radikální rekonstrukci však nesehnaly peníze. "Částečný jednokolejný provoz určitě nezačne v příštím roce, protože bychom to zaznamenali v návrhu jízdního řádu," uvedl Šťáhlavský. Předpokládá se, že výluka se uskuteční v letech 2005 až 2006.