Dálnice podmínkou rozvoje [plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Právo | jac | 7. 4. 2004] [tisk] Stavba dálnice z Brna do Vídně je jednou z podmínek dalšího rozvoje Mikulova. Pokud by ze záměru sešlo, znamenalo by to přinejmenším pozastavení řady projektů významných pro toto pohraniční město a jeho okolí. Řekl to starosta Mikulova Eduard Kulhavý (ČSSD), který kritizoval dosavadní postup přípravy dálnice na české straně. "Z jednání se starosty Poysdorfu a Drassenhofenu víme, že na rakouské straně je trasa dálnice až po hraniční přechod Drassenhofen dána zákonem. U nás jsme nakonec také stanovili nejvýhodnější trasu, ale k definitivnímu schválení je ještě dlouhá cesta," řekl Kulhavý, podle kterého by nová rychlostní komunikace v poslední navržené trase neměla kolidovat ani se zájmy ochrany ptačích hnízdišť podle soustavy Natura 2000, ani s ochranou CHKO Pálava. Starosta upozornil, že zájemci o investice v mikulovské průmyslové zóně počítají s budoucím dálničním připojením města. Týká se to jak japonského investora, který zde hodlá vyrábět těsnění pro automobily, tak dalších čtyř investorů, s nimiž město jedná. Jiné to není ani s rozvojovými projekty v oblasti cestovního ruchu, na který se město hodlá výrazně soustředit. Od vedení dálnice v těsné blízkosti města si Mikulov slibuje větší zájem o mikulovská ubytovací zařízení, větší tržby pro místní podnikatele. Jako příklad uvedl Kulhavý nedaleké Pohořice, které se zpočátku rychlostní silnici kolem města také bránily, nyní však právě díky ní zažívají rozkvět.