Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice podmínkou rozvoje
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Právo | jac | 7. 4. 2004] [tisk]
Stavba dálnice z Brna do Vídně je jednou z podmínek dalšího rozvoje Mikulova. Pokud by ze záměru sešlo, znamenalo by to přinejmenším pozastavení řady projektů významných pro toto pohraniční město a jeho okolí. Řekl to starosta Mikulova Eduard Kulhavý (ČSSD), který kritizoval dosavadní postup přípravy dálnice na české straně. "Z jednání se starosty Poysdorfu a Drassenhofenu víme, že na rakouské straně je trasa dálnice až po hraniční přechod Drassenhofen dána zákonem. U nás jsme nakonec také stanovili nejvýhodnější trasu, ale k definitivnímu schválení je ještě dlouhá cesta," řekl Kulhavý, podle kterého by nová rychlostní komunikace v poslední navržené trase neměla kolidovat ani se zájmy ochrany ptačích hnízdišť podle soustavy Natura 2000, ani s ochranou CHKO Pálava. Starosta upozornil, že zájemci o investice v mikulovské průmyslové zóně počítají s budoucím dálničním připojením města. Týká se to jak japonského investora, který zde hodlá vyrábět těsnění pro automobily, tak dalších čtyř investorů, s nimiž město jedná. Jiné to není ani s rozvojovými projekty v oblasti cestovního ruchu, na který se město hodlá výrazně soustředit. Od vedení dálnice v těsné blízkosti města si Mikulov slibuje větší zájem o mikulovská ubytovací zařízení, větší tržby pro místní podnikatele. Jako příklad uvedl Kulhavý nedaleké Pohořice, které se zpočátku rychlostní silnici kolem města také bránily, nyní však právě díky ní zažívají rozkvět.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu