Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Masarykovo nádraží může zmizet
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR | MF Dnes | Petr Sehnoutka | 7. 4. 2004] [tisk]
Budova by mohla podle radních Prahy 1, kteří chtějí dostat vlaky pod zem, úplně osiřet. K projektu na přestavbu pražského Masarykova nádraží na obchodně-administrativní centrum nyní přibyl další. Praha 1 chce dostat vlaky z nádraží pod zem nebo zmenšit jeho nástupiště. Z Negreliho viaduktu přijíždějí cestující vlakem na Masarykovo nádraží. Co se to ale děje? Vlak zajíždí do podzemního tunelu nad stanicí metra. Další návrh na využití obrovské plochy nádraží, kde je kromě nevzhledných budov podél ulice Na Florenci i řada nepoužívaných kolejí, podalo zastupitelstvo Prahy 1. "Do budoucna by nádraží mělo být upraveno tak, aby bylo možné propojit Opletalovu ulici s ulicí Na Florenci a ulici Na Florenci s Pernerovou ulicí v Praze 8," uvedl předkladatel návrhu, zastupitel Prahy 1 Filip Dvořák. Zastupitelé však musejí podat podnět na změnu územního plánu. "Na to má Praha 1 samozřejmě právo. Rada hlavního města totiž rozhodla, že "sběr" podnětů pro změnu územního plánu v této vlně bude ukončen 30. dubna, což je v časovém souladu," uvedla ředitelka Útvaru rozvoje města Světlana Kubíková.
Město však uvažuje i o dalších variantách využití území. "Podle druhé možnosti by měly vlaky končit zhruba o tři sta metrů dříve, než doposud," popsal Dvořák. Nové nástupiště s nádražní budovou by vzniklo ještě před magistrálou a původní budova Masarykova nádraží by osiřela. Město jde však ve svých plánech ještě dál. "Například vlakové spojení letiště - Masarykovo nádraží nemá logiku. Vlaky by proto mohly pokračovat z Negreliho viaduktu směrem na Hlavní nádraží, kde by končily v prvním podzemním patře s blízkým přestupem na metro," řekl náměstek primátora Jan Bürgermeister s tím, že nyní je jedinečná šance, jak dát smysl celému prostoru mezi Karlínem a Hybernskou ulicí. Většina pozemků na Masarykově nádraží však patří Českým drahám. "Dráhy proti těmto snahám nic nemají. Na podzemní variantu nebo přemístění nádraží však nejsou peníze," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Toho se však zastupitel Dvořák nebojí. "Tato přestavba by stála rozhodně méně než osmadvacetimiliardový přesun brněnského nádraží. A s pracemi se zde již začalo," podotkl Dvořák. České dráhy však již mají rozpracovaný společný projekt na zástavbu obou stran nádraží obchodními a kancelářskými budovami se společností ING Real Estate. "Podnět Prahy 1 na změnu územního plánu náš projekt nijak neovlivňuje, a proto na něm pracujeme dál," uvedl ředitel develompentu společnosti Luděk Schmidt.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu