Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Zajímá vás?
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Prostějovský týden | yk | 7. 4. 2004] [tisk]
Jaký praktický dopad bude mít zavedení II. etapy integrovaného dopravního systému v Olomouckém kraji? Odpovídá Jiří Hloch, ředitel autobusové divize FTL Prostějov: Integrovaný dopravní systém je již zaveden v různých částech Olomouckého kraje. Je do něj zatím zapojena příměstská a městská autobusová doprava. Cílem je mimo jiné dosáhnout takové provázanosti jednotlivých spojů, aby hromadnou dopravu začali ve větší míře využívat motoristé i cyklisté. Prostějovský okres i celý Olomoucký kraj je pro účely integrovaného dopravního systému rozdělen na zóny. Cena jízdenky se odvíjí od počtu zón, nikoliv od počtu ujetých kilometrů. Na území okresu máme zatím tři zóny, ale bude jich podstatně více. Do první zóny je zařazen Prostějov, kde je cena základní jízdenky šest korun. V průběhu třiceti minut od zakoupení mohou cestující nastoupit do různých autobusů městské hromadné dopravy. Dvouzónová jízdenka stojí deset korun a dojedete s ní z Prostějova přes Mostkovice a Plumlov až do Hamer. Na třízónovou jízdenku za 16 korun dojedete zatím do Prostějoviček a Krumsína. Pro cestující je to výhodné, neboť cena jízdného se snížila v průměru o zhruba třicet procent. Od začátku dubna byl integrovaný dopravní systém rozšířen o spoje z Olomouce a Přerova do Prostějova, které zajišťuje společnost Konex Morava, a dále o spoje v okolí Konice. K dalšímu rozšíření dojde od 1. května, kdy dojedete autobusy FTL z Prostějova do Protivanova a Boskovic a linkami FTL a Konexu Morava do Přerova.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu