Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Boj o jezy na Labi vrcholí
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Právo | Rudolf Prchal | 8. 4. 2004] [tisk]
O sporné stavbě rozhodne ministerská výjimka. Ředitelé úřadů práce v Ústeckém kraji se přidali k těm, kdož podporují stavbu dvou jezů na dolním toku Labe mezi Ústí nad Labem a hranicemi se Saskem. Podle nich by výstavba jezů znamenala nejen přínos pro ekonomiku a ekologii, ale byla by významným zdrojem nových pracovních příležitostí.
Jde o pracovní místa
Jde totiž také o udržení pracovních míst jak v plavbě samotné, tak v oborech, které s ní souvisejí. Na konci února hledalo zaměstnání v Ústeckém kraji 78 399 lidí. Tradičně obsazuje kraj v rámci celé České republiky první místo v míře nezaměstnanosti, která činila v únoru 18,35 procenta. Proti výstavbě jezů vystoupilo již několikrát v minulosti ekologické sdružení Arnika. Jeho zástupci předali minulý týden premiérovi Vladimíru Špidlovi petici s 15 000 podpisy odpůrců záměru ministerstva dopravy. "S výstavbou jezu v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku nesouhlasí ani šest akademiků, kteří sepsali výzvu proti stavbě vodních děl," informoval Právo ředitel ústecké ekologické společnosti Přátelé přírody Marian Páleník. Akademici si údajně nedokážou představit, že by se Česká republika měla těsně před svým vstupem do EU rozhodnout k vážnému poškození jednoho z nejvýznamnějších potenciálních chráněných území evropské soustavy Natura 2000. S výhradami ekologů naopak nesouhlasí podnikatelé v Ústeckém kraji, kteří jako reakci na petici proti stavbě sepsali petici pro stavbu jezů. "Náklady na stavbu jezů včetně prohloubení dna řeky tak, aby byla celý rok splavná pro lodě s ponorem 140 centimetrů, vyčíslilo ministerstvo dopravy na 6,2 miliardy korun. Návratnost investice odhadlo na 13 let," sdělil Právu místohejtman Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna (ČSSD). Podle ministerstva dopravy by měly jezy zvýšit přepravu zboží po Labi ze současných 1,3 miliónu tun ročně na tři až čtyři milióny tun.
Rozhodne až výjimka
O sporné stavbě rozhodne nová výjimka ministerstva životního prostředí. Tentokrát bude resort rozhodovat na základě stanoviska vlády, která by měla určit, zda je v případě jezů důležitější veřejný zájem na budování dopravní cesty, nebo na ochraně přírody.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu