Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

ČR získala z Německa špatné údaje ke stavbě jezů
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe, Vodní doprava – kanál DOL | Dopravní noviny | ČTK | 8. 4. 2004] [tisk]
Německé ministerstvo dopravy dalo české straně zřejmě nesprávné údaje o splavnosti Labe na německém území. Tyto špatné údaje jsou přitom pro přívržence výstavby dvou vodních děl na dolním toku českého úseku Labe "posledním argumentem", proč jezy stavět, napsal na konci března německý magazín Der Spiegel. Německé ministerstvo dopravy podle listu informovalo české ministerstvo dopravy, že na německém úseku Labe je "plavební dráha o hloubce 1,6 metru k dispozici v průměru 345 dní v roce". To by znamenalo, že Labe je po většinu roku splavné až do Hamburku většími loděmi. V takovém případě by se vyplatilo postavit u Ústí nad Labem dva jezy, které by zvedly hladinu řeky, aby lodi mohly plout i po celé délce splavného Labe v České republice, uvedl list. Podle skutečných zjištění německého ministerstva dopravy však Labe od česko-německé hranice až po Magdeburk zaručuje plavební dráhu jen o hloubce 1,4 metru, a to v průměru jen pouhých 276 dní v roce. A v takovém případě se stavba českých jezů nemůže vyplatit, napsal Der Spiegel. "Nesprávné údaje se mezitím staly posledním argumentem zastánců jezů," uvedl Paul Dörfler z německého Svazu ochránců přírody. Německé ministerstvo dopravy nedokáže vysvětlit, jak k rozdílům v údajích došlo, dodal list.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu