Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Stovka dnů od rozjezdu IDS
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Rovnost 8. 4. 2004] [tisk]
Zítra, tedy 9. dubna 2004, přesně na Velký pátek, uplyne 100 dnů od zahájení provozu Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) - je tu tedy dobrá příležitost k bilancování. Jak se nám svěřil Jaroslav Pospíšil, člen Rady JMK odpovědný za oblast dopravy, bylo to skutečně náročných 100 dnů.
Jak vypadá oněch sto dnů z vašeho pohledu?
V politice bývá zvykem prvních 100 dnů respektovat jako období hájení. Náš systém byl však již od prvního dne podroben tvrdé, nesmlouvavé a často nespravedlivé kritice. Mnozí jej kritizovali bez toho, aby se seznámili s jeho základními principy i s jeho možnostmi. Podezřívali jej z nadržování některým druhům dopravy nebo lobbistickým skupinám. Jsem rád, že uplynulé dny potvrdily neopodstatněnost těchto útoků a že se IDS JMK po několika drobných úpravách stabilizoval v dobře fungující systém.
Vychází toto tvrzení z konkrétních průzkumů?
Toto tvrzení mám podloženo jednoznačnými důkazy, které mi poskytují každodenní kontroly a průzkumy prováděné na všech provozovaných linkách. Absolutní většina plánovaných návazností funguje, autobusy i vlaky dodržují s vysokou přesností jízdní řády, dokonce i v kritizovaných přestupních uzlech se situace stabilizovala. Postupně jsou budovány nové jednotné zastávky, do autobusů se montují moderní informační zařízení a počty držitelů předplatních jízdenek se zvyšují. Předpovědi těch, kteří předvídali pokles počtu cestujících v důsledku zavedení nového systému, se nenaplnily. Svědčí o tom i to, že od počátku provozu jsme museli z důvodu vysokého vytížení autobusů již dvakrát přistoupit ke zvyšování počtu spojů prakticky v celém zaintegrovaném území.
Chystají se další úpravy jízdních řádů, nebo jiné změny?
K prvním změnám v jízdních řádech došlo od počátku února, druhé úpravy jízdních řádů proběhly od 28. března. Tento termín by se dal také považovat za definitivní tečku za spouštěním systému. Další změny jako reakce na podněty cestujících nebo obecních samospráv již budou jenom kosmetické. Pozitivní výsledky první stovky dní provozu IDS JMK však nebudou znamenat naši nečinnost. Existuje stále celá řada problémů, které cestujícím znepříjemňují život. Jsme si vědomi nedostatečné vybavenosti přestupních uzlů, některých problémů s tarifem i občasného nedodržování návazností. Proto Jihomoravský kraj ve spolupráci se společností KORDIS JMK připravuje projekt pro získání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie, které by měly pomoci při zvýšení kvality stávajících přestupních uzlů i při přípravě území, které by mělo být zaintegrováno v dalších etapách. Mělo by se jednat o částku 3,28 mil. euro, což v přepočtu představuje prostředky kolem 100 milionů korun. V poslední době dostávám často otázku, kdy a kam se bude IDS JMK dále rozšiřovat. Otázka není předčasná, sami jsme si ji už položili, ale zatím na ni neexistuje odpověď. Probíhají odborné diskuse, ale o území ani o termínu rozšíření není rozhodnuto. Naším cílem je, aby byly projekty potřebné k tomuto kroku připraveny kvalitně, abychom mohli postoupit na cestě k dosažení standardů, schválených Zastupitelstvem JMK, a propojit celou jižní Moravu systémem pohodlných a kvalitních integrovaných linek.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

Bezstarostná jízda...?

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu

ČSDK
dopravní databáze
dopravní zprávy
stanoviska a texty
odkazy
nabízíme
tiskové zprávy