Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Významný rejdař Ing. Kubec promluvil
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Haló noviny | jz | 8. 4. 2004] [tisk]
Dopravní noviny č. 14 z 1.4.2004 přinesly zajímavý článek Ing. Kubce Kdo ohrožuje labskou plavbu. Ing. Kubec, ředitel Sdružení Dunaj - Odra - Labe, patří k předním rejdařům, je léta označován jako jeden z trojice největších prosazovatelů dopravně neodůvodněného a ekologicky katastrofálního kanálu Dunaj Odra - Labe. Přesto v citovaném článku píše, že vodní díla na dolním Labi, v zájmu jejichž prosazení exministr dopravy Schling a ústecký vicehejtman Foldyna (oba ČSSD) žádali i zrušení Ministerstva životního prostředí ČR (když neudělilo neoprávněnou výjimku ze zákona o ochraně přírody a krajiny) jsou absolutně neefektivní. Na otázku, zda je plavba po Labi skutečně existenčně ohrožena, odpovídá kladně. Na otázku, zda tak lze učinit prosazovanými vodními díly Malé Březno a Prostřední Žleb, odpovídá záporně.
Základní problém vidí ve skutečnosti, že nedostatečná plavební hloubka se týká 400 km dlouhého úseku Labe od Ústí n. L. - Střekova až po Magdeburk, kde běžně není dosahováno nejen požadovaných 140 cm ponoru, ale často ani 130 cm ponoru. To vodní díla na Labi neovlivní, jejich přínos pro plavbu po Labi bude proto mizivý. Zlepšení mnohem delší německé trati ale dle Kubce brání současná rudozelená koalice. Pro úplnost dodávám, že též saská vláda CDU. Jako největšího viníka prosazování dopravně neodůvodněných vodních děl na dolním Labi označuje Kubec ředitelku odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Ing. M. Konvičkovou. Kubec dále píše, že ví o řešení, které by mělo poloviční náklady (proti oficiálním 6,2 mld. Kč, proti zjištění NKÚ o 9,6 mld. Kč či některých expertiz až o 13 mld. Kč, relativně ještě nižší). Kromě toho ministerstvo dopravy utrácí ročně asi 100 mil. Kč na prosazování těchto vodních děl, o těžkém konfliktu ve společnosti tímto vyvolávaným nemluvě. Kubec odmítá názor Alstera a dalších rejdařů, že hlavní překážkou zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi jsou ekologové. Viní z toho jezovou lobby v čele s ředitelkou Konvičkovou. Poslanec Schling dle Kubce neprohlédl, že jezové lobby je situace českých rejdařů lhostejná, že jí jde o další velký tunel do veřejných rozpočtů.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu