Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Rakušané se bojí dálnice Praha-Linec
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | Lidové noviny | Marek Kerles | 13. 4. 2004] [tisk]
Plánová výstavba dálnice z Prahy do Českých Budějovic a dále do Rakouska se krátce před rozšířením EU stává vážným mezinárodním problémem. Zatímco totiž jihočeští politici prosazují dálnici kvůli údajnému zvýšení zaměstnanosti, v Horních Rakousích projekt vyvolává stále větší obavy.
Rakušané: Kamiony musí na železnici
Minulý týden zablokovaly stovky demonstrantů některé dálniční tahy v Rakousku s požadavkem, aby jim unie dovolila regulovat objem tranzitní nákladní přepravy. Obyvatelé mnoha rakouských obcí si totiž už dnes, tedy před rozšířením EU, stěžují na negativní dopady rostoucího množství kamionů, které Rakouskem pouze projíždějí. A nyní by jim údajně měla dálnice D3 z Prahy přivést do země přes otevřené hranice ze Severu na Jih ještě další kamionovou lavinu. "Po rozšíření EU hrozí nebezpečí, že se dálniční spojení z Prahy na Linec stane do budoucna součástí jedné z vůbec nejfrekventovanějších dálničních tras pro nákladní dopravu v celé Evropě," řekl LN hornorakouský radní pro životní prostředí Rudi Anschober. Tvrdí, že před tím, než Rakušané dokončí svůj úsek, musejí se obě vlády dohodnout na způsobu, jakým by byla větší část nákladní dopravy přesunuta na železnici. "Jinak jak Horním Rakousům, tak jižním Čechám hrozí kamionová katastrofa," uvedl Anschober. Podobný názor zatím zastává i Výbor pro dopravu a životní prostředí Evropského parlamentu, který železniční koridor na rozdíl od dálnice D3 doporučil k zařazení mezi investiční priority EU. Naprostá většina jihočeských politiků s výjimkou členů Strany zelených se však domnívá, že oba projekty jsou stejně důležité. A i kdyby byla dálnice teoreticky dokončena dříve než koridor, žádné výrazné zhoršení životního prostředí to nepřinese.
Jihočeši: dráha i silnice jsou stejně důležité
"My stavíme nutnou výstavbu kvalitního dálničního i železničního spojení v jižních Čechách na stejnou úroveň. Ať si pak lidé sami vyberou, jakým způsobem se chtějí přepravovat," uvedl hejtman Jan Zahradník. Dálnice, jejíž stavba sice už začala, ale pokračování naráží na problémy s výkupem pozemků a nedostatkem financí, by měla být dokončena do roku 2013. S dokončením modernizace železničního koridoru se podle zástupce Generálního ředitelství Českých drah pro jižní Čechy Ivana Študlara předběžně počítá do roku 2016.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu