Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

VÝSTAVBA DÁLNICE D1 NA JIHU MORAVY BĚŽÍ NAPLNO
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D1 | Konstrukce | Dagmar Poláchová, Martin Fischer | 14. 4. 2004] [tisk]
Jednou ze strategických komunikací v ČR je dálnice D1 v úseku Vyškov - Mořice, který realizuje společnost Skanska DS a. s. jako vedoucí člen Sdružení Vyškov - Mořice. Základní kámen tohoto 16 km dlouhého úseku byl položen před dvěma roky a výstavba potrvá do května roku 2006. Během tohoto období stavební práce do značné míry změnily ráz krajiny.
CHARAKTERISTIKA STAVBY
Součástí stavby, budované na území okresů Vyškov a Prostějov, jsou tři dálniční křižovatky a Středisko správy a údržby dálnice. Nejvýznamnější dopravní vazbou je napojení rychlostní silnice I/46 od Olomouce ve Vyškově, další se silnicí II/428 je navržena v Ivanovicích na Hané a se silnicí II/433 v Mořicích. Navazující stavbou dálnice D1 je úsek stavby 0134.1 Mořice - Kojetín v celkové délce cca 8 km. "Velká pozornost byla věnována ochraně životního prostředí. Na základě dokumentace o hodnocení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) bylo provedeno začlenění stavby dálnice do krajiny, jemuž slouží především rozsáhlé vegetační úpravy. Dále se sleduje bezeškodné odvedení srážkových vod z povrchu vozovek a ochrana obyvatel před účinky provozu na dálnici. Podél dálnice bude proto postaveno celkem 11 protihlukových zdí a valů, měřících přes 6 980 metrů," uvedl Josef Hájek, ředitel Divize dopravní stavitelství Skanska DS. Celá stavba obsahuje rozhodující stavební objekty, jakými jsou tři mimoúrovňové křižovatky, devět objektů přeložek silnic I., II. a III. třídy, pět objektů provizorních přeložek komunikací, dvacet dva mosty o celkové délce přes 1 322 m, jednu opěrnou zeď, sedm protihlukových zdí a čtyři zemní valy o celkové délce 6 980 m. Bude vybudováno 342 tisíc m2 dálniční vozovky, z toho 305 tisíc m2 cementobetonové. Lahůdkou na trase je ocelový most s železobetonovou spřaženou deskovou mostovkou. Tento dvoupolový ocelový nadjezd o rozpětí 41 m + 16 m byl vybudován jako jeden z prvních mostních objektů na trase a byl uveden do provozu v červnu 2003.
HARMONOGRAM DALŠÍCH PRACÍ
V letošním roce bude dokončeno ohumusování svahů včetně hydroosevu a dále budou zahájeny práce na vegetačních úpravách.Ve velkém rozsahu budou probíhat práce na největším a stavebně nejsložitějším mimoúrovňovým křížením u Vyškova. Stavební práce jsou rozděleny do na sebe navazujících několika fází, ve kterých bude částečně omezen a převeden provoz na stávající dálnici Brno - Olomouc. V jednotlivých etapách bude dokončeno napojení nově vybudovaných silničních ramp vlastního mimoúrovňového křížení, vybudovány základy portálů dopravního značení ve středním dělícím pruhu, přejezd středního dělícího pruhu, provedena rekonstrukce stávající dálniční kanalizace a vybudována polovina podjezdu pod rychlostní komunikací R/46, který po celkovém dokončení spojí obce Vyškov a Topolany. V rámci jednotlivých uzavírek bude také v letošním roce zahájena výstavba posledního mostního objektu a budou dokončeny rozestavěné mostní objekty.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu