Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Stavbu nejdelšího tunelu v České republice zatím komplikuje počasí
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8 | Dopravní noviny | ČTK | 15. 4. 2004] [tisk]
Stavbu nejdelšího tunelu v České republice u Petrovic na Ústecku komplikuje počasí a proměnlivé složení hornin. "Sníh a mráz nás mírně zdržel, do termínu dostavby, tedy roku 2006, zpoždění určitě doženeme," řekl na konci března stavbyvedoucí Jiří Mosler. Tunel Panenská, jenž je součástí dálnice D8, má dva tubusy a bude dlouhý zhruba dva kilometry. Náklady na jeho stavbu vyčíslilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem, na 4,5 miliardy Kč. Úvěr na něj poskytne i Evropská investiční banka. Na stavbě tunelu v současné době pracuje 150 razičů, kteří se střídají ve čtyřech dvanáctihodinových směnách. Až budou práce vrcholit, bude na ní přes 300 dělníků. Od září loňského roku, kdy ražba začala, do konce března byla vytěžena zhruba třetina horniny. Denně dělníci vyvážejí 2000 kubických metrů zeminy, celkem to bude 400 tisíc kubických metrů. Během 24 hodin raziči postupují o pět metrů. Dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan má na české straně měřit 92 kilometrů. Zbývá dokončit 23,3 kilometru z Trmic na státní hranici a průchod Českým středohořím dlouhý 16,4 kilometru. Na německé straně dálnice A17 pracují stavaři v okolí Drážďan. Úsek z Pirny k hraničnímu přechodu Bahratal v délce 19 kilometrů ještě nebyl zahájen.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu